جمعه 28 ثور 1403 برابر با Friday, 17 May , 2024
جستجو
Close this search box.
سازمان ملل

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد طالبان باید تعهدات حقوق‌بشری را به عنوان سنگ بنای آینده‌ افغانستان بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، روز یکشنبه ، ۱۹ آذر به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با وصف «کاهش خشونت‌های مسلحانه پس از آگوست ۲۰۲۱» وضعیت حقوق بشری در افغانستان همچنان وخیم است.

در این بیانیه یوناما از مقام‌های طالبان خواسته است تا به مناسب روز جهانی حقوق بشر، تعهدات حقوق‌بشری را به عنوان سنگ بنای آینده‌ای باثبات، صلح‌آمیز و مرفه برای افغانستان پذیرفته و از آن پشتیبانی کنند.رزا اوتونبایوا، رئیس یوناما گفته است که مقام‌های طالبان مسئولیت گسترده‌تری در قبال همه مردم افغانستان برای ترویج و پشتیبانی از حقوق‌بشر، به ویژه حقوق زنان و دختران دارند.

به گفته وی، حقوق بشر باید حفظ شود تا رفاه، انسجام و ثبات آینده افغانستان تضمین شود.در این بیانیه آمده است:« علاوه بر محدودیت‌های شدید اعمال شده بر زنان و دختران، یوناما به مستندسازی مصادیق قتل غیرقانونی، شکنجه و بدرفتاری، تنبیه بدنی، دستگیری و بازداشت خودسرانه و سایر موارد نقض حقوق زندانیان ادامه می‌دهد.»پیش از این، شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز گفته بود که حقوق بشر در افغانستان در «وضعیت فروپاشی» قرار دارد و بر زندگی میلیون‌ها نفر تاثیر گذاشته است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6271
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x