شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اسکان مجدد مهاجران از ایران به دیگر کشورها

بهترین کشور ها برای دریافت کمک و پناهندگی

  • کشورهایی که مساعدترین شرایط را دارند : آلمان، فنلاند، انگلستان، کانادا و ایالات متحده آمریکا هستند.
  • کشور هایی که شرایط بهتری دارند: در سوئد، فرانسه، سوئیس، و نروژ.
  • کشور هایی با مقررات پایین تر: اتریش، بلژیک، بلغارستان، هلند، اسپانیا، ایتالیا، جمهوری چک، لهستان.

اگر میخواهید پناهندگی چنین کشورهایی را بدست آورید باید ثابت کنید در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته است برای مثال:

  • بر اساس نژاد یا ملیت
  • دیدگاه های سیاسی یا مذهبی
  • بر اساس موقعیت اجتماعی

اگر مورد تهدید برای سلامتی یا زندگیتان قرار گرفته اید کیس شما باید واقعی باشد و با تمام شواهد موجود پشتیبانی شود. در هنگام عبور از مرز، در فرودگاه یا بندر دریایی یا پس از ورود به کشور با ویزای توریستی یا مهمان، درخواست فوری وضعیت پناهندگی کافی است.

پناهندگی در فنلاند:

فنلاند در شمال اروپا واقع شده و هزاران دریاچه و جنگل ها و تپه های زیبا را در خود جای داده است. این کشور زیبای شمال اروپا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که از نظر حقوق بشر، محیط زندگی و برابری جنسیتی در رتبه بالایی قرار دارد. این کشور همچنین به دلیل سیستم آموزشی و مراقبت های بهداشتی سطح بالا، تعادل بین کار و زندگی، و استانداردهای بالای زندگی شناخته شده است. این امر میلیون‌ها نفر را از سراسر جهان جذب کرده است تا برای مدت طولانی به فنلاند نقل مکان کنند، به ویژه افرادی که می‌خواهند از نظر شخصی و حرفه‌ای رشد کنند.

کشور فنلاند یک گزینه عالی برای پناهندگی است، پناهندگان می توانند انواع کمک ها را دریافت کنند. اما مدت زیادی طول خواهند کشید تا مقامات، درخواست یک خارجی برای دریافت وضعیت پناهندگی را بررسی کنند. که فرآیند استخدام را پیچیده می کند. از تاریخ ارائه درخواست باید سه ماه طول بکشد تا مجوز کار صادر شود، برای یک سال با تمدید بیشتر صادر می شود. فرد خارجی پس از دو سال اقامت در کشور می تواند اقامت دائم با امکان سفر به خارج از کشور را اخذ کند.

پناهندگان حق برخورداری از شرایط زندگی زیر را دارند:

  • برای کسب صلاحیت های جدید میتوانند دوره های خارج از کمپ محل اقامت بازدید کنند
  • فرزندان پناهندگان در مدرسه ثبت نام می کنند
  • دريافت مزايا

پناهندگی در آلمان:

آلمان به عنوان پنجمین کشور مساعد برای مهاجرت شناخته می شود. این مطلوبیت به دلیل عملکرد خوب اقتصاد، نظام آموزشی و فرصت های شغلی آن است. مردم از سراسر جهان به دنبال فرصتی برای مهاجرت به آلمان هستند.

یک مهاجر با وضعیت پناهنده در آلمان عملاً از حقوقی مشابه شهروندانش برخوردار است.در آلمان طیف گسترده ای از کمک های اجتماعی به پناهندگان ارائه می شود. بنابراین، بسیاری از مردم از کشورهایی که موقعیت‌های اجتماعی نامطلوب دارند، سعی در ترک اینجا دارند.

بنابراین، حتی قبل از دریافت این وضعیت، می توان به پناهندگان بالقوه اعطا کرد:

  • مزایای اجتماعی
  •  مسکن موقت
  • حق تحصیل و کار

پس از کسب این وضعیت، خارجی ها به طور دائم از حقوق زیر برخوردار می شوند:

  • آموزش رایگان در موسسات دولتی از جمله دانشگاه ها
  • منافع اجتماعی
  • کسب و کار و اشتغال
  • بیمه درمانی دولتی رایگان است

و پس از هشت سال زندگی در این کشور می توانند تابعیت آلمان را دریافت کنند.

پناهندگی در بریتانیا:

تعداد زیادی از پناهندگان در بریتانیا از خاورمیانه و آفریقا می آیند. اخیراً مهاجرانی از اوکراین و سوریه وارد این منطقه شده اند. گرفتن پناهندگی در بریتانیا آسان نیست. بسیاری از مردم به سوئد می آیند زیرا سیستم حمایت اجتماعی بسیار خوب است و مزایای آن سخاوتمندانه است.

مزایای مهاجرت تحت برنامه پناهندگی:

  1. تسریع و ساده سازی قابل توجه روند فرزندخواندگی و دریافت وضعیت شهروندی کشور
  2. حمایت اجتماعی از سوی دولت
  3. زبان انگلیسی که بسیاری از مردم آن را می دانند
  4. آموزش متوسطه و مراقبت های پزشکی رایگان
  5. تهیه مسکن در انتظار تصمیم
  6. اعضای خانواده پناهنده حق نقل مکان به بریتانیا را دارند
  7. ثبت نام پاسپورت بریتانیایی که با آن می توانید به ایالت های دیگر مهاجرت کنید

در عین حال این مزایا معایبی نیز وجود دارد:

  1. پناهندگان به طور قانونی نمی توانند کار پیدا کنند. درخواست مجوز کار تنها 6 تا 9 ماه پس از تسلیم درخواست پناهندگی قابل دریافت است. و مبلغ کمک هزینه برای زندگی در این کشور چندان بالا نیست.
  2. اگر مهاجر برای اولین بار به عنوان پناهنده شناخته نشد، باید مجدداً برای دریافت وضعیت درخواست دهید.
  3. امروزه، سیاست مهاجرت بریتانیا در حال تشدید است و به دست آوردن وضعیت پناهندگی چالش برانگیزتر می شود.

پناهندگی در کانادا:

اگر دوست دارید در آمریکای شمالی زندگی کنید اما واجد شرایط دریافت ویزا در ایالات متحده نیستید، همسایه آنها در شمال ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد. کانادا به طور کلی گزینه های بیشتری برای ویزا دارد، با شرایط واجد شرایط بودن کمتر. این کشور همچنین به عنوان یکی از قابل سکونت ترین مکان ها در جهان رتبه بندی شده است و چندین شهر بزرگ آن در فهرست 10 بهترین مکان ها برای زندگی و کار قرار دارند.

با سیستم مراقبت بهداشتی در دسترس، سیاست‌های مهاجر پسند و فرصت‌های شغلی فراوان، کانادا اغلب یک انتخاب مطمئن و مطمئن برای افرادی است که به دنبال اقامت در یک کشور جدید هستند. در کانادا، دولت ها به طور منظم برنامه های کمک به پناهندگان را توسعه می دهند. در ادامه، بخوانید که نامزد های یک کشور دیگر چه حمایت ها و کمک هایی شامل حالشان میشود:

  • پس از ورود، پناهنده در مسکنی به مدت کوتاه اسکان داده می شود.
  • به آنها پول میدهند تا بتوانند مسکنی پیدا کنند و خو را تجهیز کنند.
  • حمایت در شرایط بحرانی

پس از ارزیابی درخواست، تصمیم دولت برای حل و فصل آنها در ایالت است. بودجه ها برای برنامه کمک از بودجه فدرال تامین می شود. اعتبار  آن ممکن است برای زندگی در یک مکان جدید یا به دست آوردن املاک و مستغلات صادر شود:

  • هنگام صدور وام مسکن، نیازها و پتانسیل های پرداخت وام در نظر گرفته می شود.
  • می توان برای اهدافی مانند پرداخت کمک های پزشکی، پرداخت عوارض و خرید بلیط هواپیما وام گرفت.

پس از اولین مصاحبه می توان به فرد کمک مالی و حمایت اجتماعی کرد. هر پناهنده ای این فرصت را دارد که مجوز کار بگیرد. اگر فردی زبان دولتی را نمی داند، می تواند برای کسب توانایی های کاری جدید به دوره ها یا دوره های زبان خاص برود. در حالی که این دادخواست در حال بررسی است، فرزندان مهاجران می توانند رایگان تحصیل کنند.

پس از اینکه یک مهاجر وضعیت پناهندگی را دریافت کرد، کارت پناهندگی کنوانسیون برای او صادر می شود که به او حق اقامت در کشور را می دهد. بعد از 3 ماه با اعطای تابعیت می تواند برای اقامت دائم استخدام شود. مدت بررسی آن حداقل 1.5 سال است.

پناهندگی در ایالات متحده آمریکا

یک پناهنده با وضعیت پناهندگی می تواند برای مدتی پایان ناپذیر در ایالات متحده زندگی کند. به پناهندگان در امور مربوط به اشتغال، استقرار فرزندان در مؤسسات آموزشی و محاسبه حقوق بازنشستگی مسکن و کمک داده می شود. هنگام دریافت مجوز کار، می توانید شغل خوبی پیدا کنید. همچنین برای هر یک از اعضای خانواده کمک هزینه در نظر گرفته شده و به مهاجران معلول مستمری پرداخت می شود. پناهنده و اعضای خانواده می توانند معاینه پزشکی را تجربه کنند و یک پزشک خانواده برای آنها تعیین می شود. اگر می خواهید وام بگیرید، مقامات مدنی آماده کمک هستند.

حمایت مادی در ابتدا هنگام تعیین وضعیت و چند ماه اول قبل از استخدام به خارجی ها ارائه می شود. میزان این مزایا به طور متوسط از 200 دلار تا 400 دلار است. و اقامت قانونی در کشور به این معنی است که شخص در خدمات کار ثبت نام کرده است و در آنجا مقرری بیکاری برای او صادر می شود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5298
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x