شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مدرسه تابستانی دانشجویان افغانستانی

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از وبسایت اطلاع رسانی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نخستین مدرسه بین المللی تابستانی ویژه دانشجویان و دانش پژوهان افغانستانی در قالب برنامه بین المللی قلب آسیا در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری انجمن علمی مطالعات صلح ایران نخستین مدرسه بین المللی تابستانی ویژه دانشجویان و دانش پژوهان افغانستانی را به مدت بیش از چهار ماه در قالب برنامه بین المللی «قلب آسیا» برگزار می کند.

در سال ۲۰۱۱ به ابتکار دو کشور افغانستان و ترکیه برنامه ای با عنوان «فرایند استانبول» آغاز به کار کرد. در این برنامه ۳۰ کشور گرد هم آمدند تا با کمک به افغانستان در حوزه های گوناگون، به صلح و امنیت منطقه ای و جهانی یاری رسانند.

در این چارچوب، طرحی با عنوان «قلب آسیا» مطرح شد و ایران در این طرح پذیرفت که به افغانستان در زمینه پیشرفت آموزش عالی یاری رساند. از این رو، دانشگاه سیستان و بلوچستان با توجه به نزدیکی جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی به عنوان کانون ملی همکاری های علمی با افغانستان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد.

از آغاز سال ۱۴۰۱، به ابتکار و همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان و انجمن علمی مطالعات صلح ایران، برنامه مفصلی با عنوان مدرسه تابستانی بین المللی ویژه دانشجویان و پژوهشگران افغانستانی (اعم از کسانی که ساکن افغانستان یا ایران و یا دیگر کشورهای جهان هستند) تدارک دیده شده است.

این مدرسه تابستانی برای نخستین بار با حضور ۴۳ استاد برجسته از هر دو کشور ایران و افغانستان در بیش از ۲۶۰ ساعت آموزش آنلاین و در قالب ۹ سرفصل تخصصی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از ۳۱ خرداد تا ششم آبان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

شرکت برای عموم دانشجویان و پژوهشگران افغانستانی ساکن افغانستان، ایران و سایر کشورها رایگان است و در پایان هر یک از دوره ها به کسانی که در بیش از ۷۰ درصد کارگاه ها فعالانه شرکت داشته اند گواهینامه این دوره ‌آموزشی بین المللی اعطا می شود.

مهلت ثبت نام:

ردیف

نام دوره

تاریخ پایان ثبت نام
1روش شناسی پژوهش1401/03/29
2علوم اجتماعی1401/04/31
3روانشناسی1401/04/26
4حقوق1401/05/12
5روزنامه نگاری1401/05/30
6سیاست خارجی1401/06/09
7

تاریخ و سیاست در افغانستان

1401/06/16
8ادبیات فارسی1401/07/15
9اقتصاد و ریاضی مالی1401/07/23

تاریخ شروع کارگاه ها:

بر اساس برنامه زمانی اعلام شده در وب سایت اطلاع رسانی

علاقه مندان برای ثبت نام به نشانی https://www.usb.ac.ir/meet مراجعه کنند. جزییات این برنامه را اینجا مشاهده کنید.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1054
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x