شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اعطای تابعیت پاکستان به متولدین در کشور

اعطای تابعیت پاکستان به افغان های متولد در این کشور

به گزارش خبرگزاری «مهاجر» به نقل از دویچه وله ، دادگاه عالی اسلام‌آباد حکمی صادر کرد که بر اساس آن ، اعطای تابعیت پاکستان به افغان های متولد در این کشور انجام می پذیرد.

هم اکنون میلیون‌ها تن افغانستانی در پاکستان به سر می برند که تعدادی از ایشان در زمان حمله شوروی به افغانستان در سال 1979 میلادی به پاکستان مهاجرت کردند و هنوز در این کشور زندگی می‌کنند. تا به حال هزاران کودک در خانواده‌های مهاجر افغانستانی در پاکستان متولد شده‌اند، اما تابعیت این کشور را دریافت نکردند.

اکنون دادگاه عالی اسلام آباد از وزارت کشور پاکستان خواسته است تا به همه مهاجران افغان که گواهی ولادت پاکستان را دارند، تابعیت بدهد.

دادگاه عالی اسلام آباد این حکم را در پاسخ به شکایت یک جوان 24 ساله افغان صادر کرده است. «عمر گیلانی» وکیل این جوان افغان می‌گوید با اینکه موکل او متولد پاکستان است، اما از صدور تابعیت به او خودداری شده است.

بر اساس گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل، در حال حاضر بیش از دو میلیون مهاجر افغان در پاکستان زندگی می‌کنند که اکثر آنها از سال 1979 در این کشور به سر می‌برند.

پس از تهاجم شوروی سابق به افغانستان یعنی زمانی که طالبان برای اولین بار قدرت را در افغانستان در دست گرفت، پاکستان بار دیگر شاهد ورود موج بزرگی از مهاجران افغان بود.

پاکستان پیش از این نیز با تصویب قانونی جدید اعلام کرده بود با هدف جذب سرمایه‌گذاران خارجی، بویژه سرمایه‌های تاجران ثروتمند افغان و چینی به آن‌ها تابعیت پاکستانی اعطا می‌کند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2073
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x