چهارشنبه 12 ثور 1403 برابر با Wednesday, 1 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجران افغان عامل بیماری در ایران

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ ناصر امانی یکی از اعضای شورای شهر تهران اظهار داشته که پناهندگان افغانستانی باعث ورود انواع بیماری ها به ایران هستند.

برخی از رسانه‌های ایران در ۲۱ جوزا / خرداد نوشتند که وی در بازدید از منطقه شوش در استان تهران گفته است که حضور پناهندگان افغانستانی که او ایشان را اتباع بیگانه می نامد، در این مناطق باعث افزایش نرخ اجاره ها شده است.

او با بیان این‌که ۶۰ درصد محله شوش بافت فرسوده می‌باشد، گفته است: «وجود اتباع بیگانه از مشکلات این منطقه است و ۵۰ درصد ساکنان اتباع بیگانه هستند.»

او ادعا کرده است: «واحدهای مسکونی ۴۰ تا ۵۰ متری توسط ۳۰ نفر اجاره شده‌اند و همین مساله باعث افزایش شدید اجاره بهاء شده است.»

به گفته امانی، مهاجران افغان عامل «ورود انواع امراض به ایران» هستند و در محله شوش مردم نگران فرزندان خود می‌باشند. وی تصریح کرده که شهرداری تهران ۳۷ خانه دودی را شناسایی کرده است که اکثر ساکنان آن «اتباع بیگانه» هستند.

این در حالی است که در روزهای اخیر و پس از افزایش تنش‌ها میان طالبان و جمهوری اسلامی ایران، وضعیت پناه‌جویان افغان در آن کشور نیز وخیم شده است.

ایران، همسایه غربی افغانستان همواره به نقض حقوق مهاجران افغان و برخورد خشونت‌آمیز با آنان متهم شده است. این کشور میزبان میلیون‌ها مهاجر از افغانستان است.

گفته می‌شود که در پی تسلط دوباره طالبان بر کشور، صدها هزار شهروند این کشور به ایران مهاجر شده‌اند.

منبع: 8 صبح

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4718
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x