سه‌شنبه 4 ثور 1403 برابر با Tuesday, 23 April , 2024
جستجو
Close this search box.
حسیبا ابراهیمی

حسیبا ابراهیمی، متولد سال 1375 در افغانستان. او و خانواده اش به دلیل مشکلات و جنگ، به ایران مهاجرت کردند و در شهر شوش ساکن شدند. به دلیل نداشتن مدارک معتبر موفق به ثبت نام در مدارس ایران نشد و مشغول به کار در خیابان ها شد. بعد ها با کمک سازمان حمایت از کودکان کار توانست تا سوم راهنمایی درس بخواند سپس به دلیل تغییر محل سکونت نتوانست درس خود را ادامه دهد. او با فیلم “چند متر مکعب عشق” به شهرت رسید ولی این اولین فیلم او نبود.

حسیبا درباره زندگی خود چنین می گوید

شرکت در کلاس های تئاتر انجمن حمایت از کودکان، تاثیر زیادی در آینده من داشت. پس از 8 ماه تمرین در سال 86 در تئاتر “بابام تو کاغذا گم شده” اجرا کردم و استقبال خوبی از آن شد. وقتی در کانون “مام میهن” بودم، آقای محمودی برای پیدا کردن بازیگر خانم برای فیلم ” چند متر مکعب عشق” آمدند، تست دادم و از بین بقیه برای ایفای نقش انتخاب شدم. من تجربه فیلم سینمایی نداشتم و راهنمایی های آقای جمشید محمودی خیلی به من کمک کرد.

وقتی برای نقش “مرونا” در فیلم “چند متر مکعب عشق” نامزد سیمرغ شدم خیلی خوشحال بودم که یک دختر افغانستانی کاندید شده است، اینکه سیمرغ را نبردم مهم نیست چون بنظرم خانم مریلا زارعی بازی عالی ای داشتند و حق به حق دار رسید.

حسیبا ابراهیمی و مریلا زارعی

حسیبا ابراهیمی می گوید: “خیلی دوست دارم دوباره درس بخوانم و در کنار آن به عنوان یک دختر افغانستانی فیلم هایی بازی کنم که در سطح جهانی مطرح باشد. همچنین دوست دارم یک فیلم درمورد زندگی کودکان کار بسازم و در آن به دغدغه ها سختی هایی که می کشند بپردازم. و در آینده مثل خانم انجلینا جولی و مهتاب کرامتی سفیر صلح شوم.”

حسیبا پس از مدتی فعالیت در سینمای ایران به افغانستان برگشت و در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی نقش بازی کرد. اما اکنون با ویزه‌ی بریجینگ در آسترالیا ماندگار شده است.

با روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان فرهنگ و هنر به حاشیه رفت و هنرمندان یا از ترس کشته شدن به دست طالبان از کشور فرار کردند و یا به زندگی مخفیانه روی آوردند.

بخاطر مهاجرت از چندین فرصت شغلی در هالیوود محروم شدم

او در گفتگویی با اس بی اس، رسانه‌ی آسترالیایی فارسی زبان می‌گوید مجبور شده به خاطر داشتن ویزه بریجینگ در آسترالیا، چندین پیشنهاد کاری از سوی یک شرکت هالیوودی را رد کند.

حسیبا ابراهیمی در اواخر سال ۲۰۲۰ در یک سفر ۴۵ روزه برای دیدن خواهرش به آسترالیا رفته بود و سپس با افزایش ترور هدفمند زنان فعال در افغانستان، به درخواست خانواده‌اش در آسترالیا ماند اما با آمدن طالبان وی مجبور شد همچنان در این کشور ماندگار شود.

خانم ابراهیمی می‌گوید: «من همین حالا به خاطری که در آسترالیا ویزه بریجینگ دارم، چهار تا پروژه را از دست داده‌ام… چهار تا از کارهای خیلی مهم زندگی‌ام را از دست دادم. شرکت هالیوودی بود و من می‌توانستم خیلی ساده وارد هالیوود شوم، مگر به خاطر ویزه‌ی بریجینگ خود در آسترالیا آن را از دست دادم و از دل آنانی می‌آیم که مدت ده سال می‌شود با ویزه بریجینگ در آسترالیا هستند.»

او پس از ازدست دادن چندین فرصت شغلی که زمینه‌ی ورود وی را به سینمای هالیوود مساعد می‌کرد اکنون می‌گوید که به کمک خواهرش توانست دوباره روی پای خود بایستد و «زنده شود» و به گروه هنری تئاتر «دُر دری» در سیدنی ملحق شود.

 

 

فیلم های مطرح حسیبا ابراهیمی

چند متر مکعب عشق
حسیبا ابراهیمی در نقش مارونا در فیلم چند متر مکعب عشق به کارگردانی جمشید محمودی-1392

 

لینا
حسیبا ابراهیمی در نقش مریم/لینا در فیلم لینا به کارگردانی رامین رسولی – 1396

 

حوا مریم عایشه
حسیبا ابراهیمی در نقش عایشه در فیلم حوا مریم عایشه به کار گردانی صحرا کریمی -1398

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=701
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x