شنبه 29 ثور 1403 برابر با Saturday, 18 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اخراج پناهندگان سوری از لبنان

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از بی بی سی؛ یک مقام مذهبی عالی رتبه مسیحی در لبنان خواهان اخراج مهاجران سوری از لبنان شد. بطرس الراعي رئیس کلیسای مارونی در لبنان است وی در صحبت هایش در عید پاک از مسئولان کشورش خواست تا پناهندگان سوری را اخراج نمایند. وی افزود پناهندگان سوری که رقم شان تقریبا به یک و نیم میلیون تن می رسد، منابع کشور را می بلعند.

یک گروه نظارتی در ارتباط با شبکه حقوق بشر سوریه، سخنان این روحانی را تحریک‌آمیز و اظهاراتی علیه افراد آسیب‌پذیر بر‌شمرد. لبنان مدت‌هاست که با بحران‌های شدید سیاسی و اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و ارزش پولش به شدت کاهش یافته است. صدها هزار نفر از ساکنان این کشور در فقر زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها برای تهیه غذا و دارو با مشکل مواجه هستند.

اینکه آمار ثبت شده سازمان ملل در مورد تعداد پناهجویان سوری در لبنان عدد بیش از هشتصد و بیست هزار نفر را نشان می‌دهد، اما این سازمان اعلام کرده است که این رقم می‌تواند حدود یک و نیم میلیون نفر باشد. جمعیت لبنان کمتر از هفت میلیون تخمین زده می‌شود.

رهبر کلیسای مارونی در پیام عید پاک خود مدعی شده است که «پناهندگان سوری امنیت اجتماعی را مختل می‌کنند و در امرار معاش برای لبنانی‌ها مشکل ایجاد می‌کنند.» او همچنین جامعه جهانی را به «حمایت بی‌برنامه» از پناهجویان سوری و «نادیده گرفتن عواقب رفتار آنها بر آینده لبنان» متهم کرد و از نهاد‌های بین‌المللی خواست که «به بازگرداندن این پناهجویان به سوریه کمک کنند و آنجا به مکانی امن برای آنها تبدیل کنند.»

گفته‌های این روحانی مسیحی، که رئیس بزرگترین فرقه مسیحی در لبنان است در گذشته نیز واکنش‌برانگیز بوده است که خواستار خروج آوارگان فلسطینی شده بود.

سخنان این روحانی کلیسای مارونی در حالی است که فاضل عبدالغنی، مدیر شبکه حقوق بشر سوریه، به خبرگزاری عربی-۲۱ گفته است که پناهندگان سوری در لبنان از یارانه‌های دولتی لبنان استفاده نمی‌کنند و بلکه کمک‌های بین‌المللی دریافت می‌کنند.

سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشر ناظر بر جنگ سوریه پیشتر هشدار داده بودند که این کشور هنوز برای بازگشت پناهجویان امن نیست. این سازمان، سال گذشته نیز با برنامه‌های دولت لبنان در ارتباط با بازگشت پناهجویان سوری مخالفت کرده بود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4190
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x