جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اخراج پاکستان

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که 500 هزار مهاجر افغانستانی اخراج و به کشورشان عودت داده شدند.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، وزیر کشور دولت موقت پاکستان اعلام کرد که نزدیک به نیم میلیون شهروند افغانستان که بدون اسناد معتبر در پاکستان زندگی می‌کردند، طی حدود دو ماه اخیر اخراج شدند.

سرفراز بوگتی روز جمعه در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد گفت که بیش از ۴۸۲ هزار افغانستانی در بیش از دو ماه گذشته به کشور شان بازگشتند که ۹۰ درصد آن به طور داوطلبانه بود.
وی گفت که پاکستان همچنین تصمیم گرفته است که ۱۰ افغانستانی را که به طور قانونی در این کشور زندگی می‌کردند اما در سیاست شرکت داشتند، اخراج کند.

وی افزود: «فقط شهروندان پاکستانی مجاز به انجام فعالیت‌های سیاسی در کشور هستند. هر خارجی که در هر گونه فعالیت سیاسی دخیل باشد، بلافاصله اخراج خواهد شد.»

وزیر کشور پاکستان ادامه داد که در مرحله اول فقط افغانستانی های غیرقانونی اخراج می‌شوند، اما در مقطعی از زمان همه مهاجرین افغانستانی باید به کشور شان بازگردند، زیرا پاکستان به مدت ۴۰ سال میزبان آنها بوده است.

اظهارات بوگتی در حالی بیان می‌شود که توماس وست، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان طی سفر دو روزه به اسلام آباد با مقامات پاکستان از جمله وزیر خارجه و لوی درستیز دیدار کرد.

وست در صفحه ایکس اش روز شنبه نوشت که در این دیدارها روی مشکلات امنیتی خلق شده توسط تحریک طالبان پاکستان و حفاظت از مهاجرین افغانستانی صحبت کرده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6274
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x