یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اهدای تجهیزات پزشکی توسط کمیساریا

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رنا، نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران روز 22 فروردین ماه لوازم و تجهیزات پزشکی با ارزش 10 میلیون دلار به وزارت بهداشت ایران جهت ارائه خدمات به پناهندگان اهدا نمود.

اقلام و تجهیزات اهدایی شامل: آمبولانس، دستگاه دیالیز، دستگاه سی تی اسکن، دستگاه رادیولوژی، ونتیلاتور، مرکز بهداشت و آزمایشگاه سیار، کیت‌های تشخیص سریع مالاریا، کووید-19، وبا، هپاتیت و دیگر بیماری‌های واگیردار و همچنین دیگر اقلام ضروری پزشکی می‌شود؛ این اقلام در بیمارستان‌های دولتی و مراکز بهداشت در مناطق میزبان پناهنده و مهمانشهرهای پناهندگان در 27 استان در سراسر ايران توزیع می‌شوند.

کمیساریا در ایران به منظور در دسترس بودن خدمات درمانی باکیفیت برای همه، همچنین از ساخت و ساز و بازسازی مراکز بهداشتی درمانی، دستمزد پرسنل کادر درمان، برنامه واکسیناسیون بزرگ کشوری برای افغانستانی‌ها و عراقی‌ها و خرید تجهیزات زنجیره سرما از منابع داخل کشور حمایت می‌کند.

کمیساریا در حال خرید اقلام پزشکی بیشتری به ارزش 17 میلیون دلار است و امیدوار است این اقلام تا اواسط سال وارد ايران شوند. این کمک بخشی از تلاش‌های کمیساریا در جهت حمایت و تکمیل حمایتی است که هدف آن ارتقای ظرفیت سازمان‌های بهداشت کشوری است تا خدمات بهداشتی عمومی سطح اول و دوم مناسب در دسترس همگان قرارگیرد، همچنین جوامع میزبان پناهنده نیز از آن بهره ببرد.

پناهندگان در ایران می‌توانند از برنامه طرح ملی بیمه سلامت دولت بهره ببرند، این طرح ارائه‌دهنده خدمات درمانی سطح دوم و سوم با نرخ پایین‌تر و همانند خدمات ارائه شده به ایرانیان است. ایران یکی از معدود کشورهایی است که در آن پناهندگان در برنامه ملی سلامت سهیم هستند و از کارزارهای ایمن‌سازی ملی بهره می‌برند. سال گذشته بیش از یک میلیون افغانستانی و عراقی ساکن 16 استان کشور در برابر بیماری کووید-19، سرخک، فلج اطفال واکسینه شدند و ویتامین آ با دُز بالا برای کودکان دریافت کردند و تحت آزمایش، تشخیص و درمان سل قرار گرفتند.

اینا گلادکوا، جانشین موقت نماینده کمیسر در ایران در جریان مراسم اهدای این اقلام گفت: «کمیساریا دولت ایران را به دلیل اطمینان از دسترسی پناهندگان و پناهجویان به خدمات درمانی ضروری مورد نیاز آنها در برنامه ملی خود تحسین می‌کند. اقلام پزشکی که اهدا شدند گواهی بر اراده کمیساریا در جهت تقویت نظام ملی بهداشتی درمانی این کشوراست، برنامه‌ای که دسترسی بدون تبعیض به خدمات درمانی را برای همه افغانستانی‌ها و عراقی‌ها، فارغ از وضعیت اقامتی آنها ممکن ساخته است. جوامع محلی نیز از این اقلام بهره می‌برند.»

این کمک به واسطه کمک مالی سخاوتمندانه اداره کل امور بشر دوستانه اتحادیه اروپا و اداره کل همکاری‌های بین‌المللی اتحادیه اروپا، دولت ژاپن، خطوط هوایی قطر و دیگر کشورهای اعطاکننده اصلی که حامی کمیساریا از طریق کمک به بودجه عمومی هستند، محقق شده است.

ایران به دلیل حضور حدود 4.5 میلیون افغانستانی در این کشور یکی از بزرگ‌ترین کشورهای میزبان پناهنده و وضعیت پناهندگی طولانی مدت در سراسر جهان است. کمیساریا همسو با پیمان جهانی پناهندگان و راه‌حل‌های راهبردی برای پناهندگان افغانستانی (SSAR)، همچنان خواستار حمایت بشردوستانه و تقسیم مسئولیت بیشتر با ایران است تا همگی در کنار هم بتوانیم نیازهای رو به افزایش افراد نیازمند را با وجود چالش‌های اقتصادی به شکل بهتری پاسخ دهیم.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4177
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x