جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
پذیرش بیماران افغان

وزارت بهداشت ایران: حمایت سازمان جهانی بهداشت برای ارائه خدمات درمانی به اتباع ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از شهرآرا نیوز؛ معاون درمان وزارت بهداشت ایران در جلسه ای که با حضور دکتر احمد المنظری، مدیر کل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت برگزار شد گفت: حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اتباع قانونی و حدود ۶ میلیون اتباع غیر قانونی در ایران حضور دارند که لازم است سازمان بهداشت جهانی حمایت هایی را برای پوشش خدمات بهداشتی و درمانی به این افراد داشته باشد.

دکتر کریمی در گزارشی از نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توضیح داد: در کشور ایران 150 هزار تخت در بیمارستان ها و تعداد 1060 بیمارستان نیز مشغول به کار است. از این تعداد 50 درصد خدمات خصوصی و 50 درصد دیگر دولتی هستند.

وی به ساختار و مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به عنوان یک مجمع بین بخشی در ایران اشاره و تصریح کرد: رئیس این شورا رئیس جمهور است و درباره مسائل مهم سلامتی و تغذیه‌ای در این شورا بحث می‌شود و شاهد مشارکت بین بخشی برای حل این مشکلات هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افراد آسیب پذیر و جمعیت روستایی توسط یارانه هایی که پرداخت می شود، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

اولین اجلاس مدیران انتقال خون کشورهای عضو گروه پنج (G5) در تهران از روز سه شنبه ( ۲۵ بهمن‌ماه) به مدت دو روز در تهران و با حضور نمایندگان سازمان‌های انتقال خون کشورهای افغانستان، ایران، عراق، پاکستان، تاجیکستان و سازمان بهداشت جهانی برگزار شد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3486
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x