دوشنبه 17 ثور 1403 برابر با Monday, 6 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرت نیمی از استادان دانشگاه کابل

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ بیش از 400 تن از استادان دانشگاه کابل بعد از به قدرت رسیدن طالبان، دست به مهاجرت به خارج از کشور زده اند. این امر با ممنوعیت تحصیل و کار زنان توسط طالبان افزایش داشته است. تعداد دانشجویان این دانشگاه 20 هزار تن است و در آخرین سال دولت قبل، تعداد استادان این دانشگاه به 780 تن می رسید.

برخی از استادانی که از افغانستان خارج شده‌اند گفتند یکی از دلایل اصلی ترک کشور، مداخله حکومت طالبان در امور دانشگاهی بوده است. برخی از این استادان هم که هنوز در افغانستان حضور دارند می‌گویند احساس امنیت ندارند.

به گفته این منابع در حدود ۲۰ ماه که از تسلط دوباره طالبان گذشته است، ۲۲ استاد از دانشکده هنرهای زیبا، ۳۲ استاد از دانشکده زراعت/کشاورزی، ۲۷ نفر از دانشکده انجنیری (مهندسی)، ۲۲ نفر از علوم کامپیوتر، ۲۱ نفر از دانشکده حقوق و علوم سیاسی، ۱۴ نفر از دانشکده روانشناسی، ۱۳ استاد هم از دانشکده علوم اجتماعی و ۱۲ استاد دیگر هم از بخش اداره عامه از کشور خارج شده‌اند.

دو منبع از دانشگاه کابل صحت این ارقام را تایید کرده‌اند. پیش‌تر ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان از استادان دانشگاه‌ها خواسته بود که به کشور برگردند اما از شمار افرادی که به دعوت او بازگشته باشند هنوز گزارشی منتشر نشده است.

منبع: بی بی سی فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4538
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x