دوشنبه 17 ثور 1403 برابر با Monday, 6 May , 2024
جستجو
Close this search box.
کریکت5

تیم ملی کریکت افغانستان در یک بازی شگفت‌انگیز و پرفراز و نشیب در جام جهانی کریکت ۲۰۲۳ (سه‌شنبه، هفتم نوامبر) با تفاوت سه ویکت به تیم قدرتمند استرالیا باخت.

تیم افغانستان که برنده قرعه در آغاز بازی شد، توپ‌زنی را انتخاب کرد و در ۵۰ آور/دور با از دست دادن ۵ بازیکن توانست ۲۹۱ دوش/امتیاز و برای استرالیا ۲۹۲ امتیاز را هدف تعیین کرد.
استرالیا با از دست دادن۷ بازیکن خود در آور ۴۷ با توپ‌زنی فوق‌العاده گلن ماکسول توانست به این هدف برسد.
پیروزی ماکسول در برابر افغانستان
استرالیا در آغاز بازی و در آورهای نخستین چهار بازیکن کلیدی خود (دیوید ورنر، تراویس هید، میچل مارش و ماموس لوبیشنگ) را با توپ‌اندازی نوین‌الحق و عظمت‌الله عمرزی از دست داد. سپس سه بازیکن دیگر استرالیا هم با توپ‌اندازی راشد خان حذف شدند.

در مرحله‌ای پیروزی افغانستان بیش از ۹۰ درصد پیش‌بینی می‌شد. در این مرحله استرالیا با از دست دادن هفت بازیکن تنها ۹۱ دوش/امتیاز گرفته بود. اما ماکسول، بازیکن هشتم استرالیا توانست به تنهایی ۲۰۱ دوش/امتیاز (دابل‌سنچوری) دیگر به آن اضافه کند و استرالیا را در این بازی به پیروزی برساند. تلاش توپ‌اندازان ماهر افغانستان برای حذف او تا آخر به جایی نرسید.

ماکسول که در پایان بازی، بهترین بازیکن این مسابقه نیز شناخته شد، گفت: «وحشتناک بود، شوکه شده‌ام. وقتی توپ‌اندازی (میدان‌آوری) می‌کردیم هوا خیلی گرم بود و من تمرین زیادی برای انجام بازی شدید در گام نداشتم. این موضوع مرا تحت تاثیر قرار داد. من خوش‌شانس بودم که آن را تا آخر ادامه دادم.»

حشمت‌الله شهیدی، کاپیتان تیم افغانستان در پایان این بازی گفت که نتیجه برای او خیلی ناامیدکننده است. او گفت: «کریکت بازی عجیبی است، این غیرقابل باور است…توپ‌اندازان ما خیلی خوب آغاز کردند ولی ما در ویکت هشتم چند شانس قاپیدن را از دست دادیم. ماکسول توقف نمی‌کرد، باید به توانایی‌اش اعتراف کنم.»
او اما گفت که به تیم خود افتخار می‌کند و تلاش می‌کنند در برابر آفریقای جنوبی قوی‌تر ظاهر شوند.
«سنچوری» ابراهیم زدران
ابراهیم زدران که در آغاز برای افغانستان توپ‌زنی کرد، دستاورد مهمی داشت و نخستین بازیکن تیم افغانستان شد که در این جام جهانی به ۱۰۰ دوش (سنچوری) می‌رسد. او تا پایان توپ‌زنی افغانستان حذف نشد و به تنهایی ۱۲۹ امتیاز کسب کرد.

در توپ‌زنی افغانستان، رحمان‌الله گوربز ۲۱ دوش/امتیاز، رحمت شاه ۳۰ دوش، حشمت‌الله شهیدی ۲۶ دوش، عظمت‌الله عمرزی ۲۲ دوش، محمد نبی ۱۲دوش و راشد خان ۳۵ دوش به دست آوردند.

راشد خان با آن که توپ‌انداز است، در چند آور پایانی توانست درخشش خوبی در توپ‌زنی نیز داشته باشد.

این بازی یک روزه در شهر مومبای (بمبئی) هند برگزار شده بود.

افغانستان در بازی‌های جام جهانی کریکت با سرود ملی و پرچم سه رنگ دولت‌های پیشین حضور دارد.

راهیابی به نیمه‌نهایی برای افغانستان دشوار شد

با این باخت افغانستان اکنون همچنان در جایگاه ششم در جدول بازی‌ها قرار دارد. چهار تیم برتر این جدول به نیمه نهایی راه خواهد یافت.

اما راهیابی افغانستان به نیمه‌نهایی اکنون دشوار شد و بستگی به یک بازی باقی مانده‌اش با آفریقای جنوبی و بازی‌های باقیمانده پاکستان و نیوزیلند دارد.

اکنون اگر تیم‌های پاکستان و نیوزیلند هر دو بازی‌‌ها بعدی خود را ببازند و افغانستان در بازی آخری‌اش با آفریقای جنوبی پیروز شود، به نیمه‌نهایی راه خواهد یافت.

افغانستان در هشت بازی اکنون چهار پیروزی و چهار باخت دارد.

تیم افغانستان در برابر انگلستان، پاکستان، سریلانکا و هلند پیروز شده و در بازی با بنگلادش، هند، نیوزیلند و استرالیا باخته است.

استرالیا در هشت بازی خود تنها دو باخت در بازی با هند و آفریقای جنوبی داشته است و در جدول بعد از این دو کشور جایگاه سوم را دارد.

بازی بعدی و آخری افغانستان در دور اول جام جهانی جاری روز جمعه، دهم نوامبر در برابر آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5869
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x