یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
انتقال پناهجویان به رواندا منتفی شد

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ در آخرین جلسه دادگاه انتقال پناهجویان به کشور ثالث در لندن، کشور رواندا به عنوان مکانی امن برای پناهندگان شناخته نشده و انتقال به این کشور منتفی اعلام شد. ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در رابطه با این موضوع گفت: به دادگاه احترام می گذارم اما با نتایج کاملا مخالفم.

بر اساس اخبار رسیده، دادگاه تجدید نظر، سیستم پناهندگی رواندا را ناقص اعلام کرده و گفته: اگر پناهندگان را به رواندا منتقل کنیم با این خطر مواجه خواهند بود که به کشورهای خود فرستاده شوند.

در همین حال ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در واکنش به این تصمیم دادگاه گفت این کشور و دولت شماست که باید تصمیم بگیرد چه کسی به اینجا بیاید و من هر کاری که لازم باشد برای تحقق آن انجام خواهم داد.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان بریتانیا و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق افریقا بفرستد.

پیش از این بریتانیا قصد داشت براساس این توافق اولین گروه از پناهجویان را به رواندا بفرستد اما دادگاه حقوق بشر اروپا مانع آن شد.

طبق سیاست حکومت بریتانیا هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد بریتانیا ‌شود، به جز افراد زیر سن بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد بریتانیا شوند.

گفتنی است فرستادن هر پناهجو به رواندا به طور متوسط ۱۶۹ هزار پوند (۲۱۳ هزار و ۴۵۰ دالر) هزینه خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4907
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x