جمعه 28 ثور 1403 برابر با Friday, 17 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اسکان پناهجویان در پایگاه نظامی در انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ روزنامه ایندیپندنت در رابطه با انتقال کارکنان افغان به انگلیس نوشت: دولت بریتانیا در سه ماه اخیر از بین هزار و اندی تن از کارکنان افغان خود که در هتل های پایتخت پاکستان معطل مانده اند، تنها 2 تن را به کشور انتقال داده است.

طبق نوشته ایندیپندنت ۱۰۴۹ نفر افغانستانی که پیش از سقوط دولت پیشین افغانستان، همکار نیروهای بریتانیایی بودند و جزو تعهدات این کشور در عملیات تخلیه می‌شوند، هنوز در مهمان‌خانه‌ها و هتل‌های اسلام‌آباد به سر می‌برند.

این در حالی است که گفته می‌شود ۳۰۰ تن دیگر که مستقیماً با بریتانیایی‌ها همکار نبوده‌اند، واجد شرایط انتقال به بریتانیا شناخته شده‌اند.

افغان‌هایی که هم‌اکنون با خانواده‌های شان با بی‌سرنوشتی در هوتل‌های اسلام‌آباد به سر می‌برند، عمدتاً کسانی هستند که به عنوان مترجم با ارتش بریتانیا در افغانستان کار می‌کردند و طبق برنامۀ اسکان مجدد بریتانیا، به پاکستان فراخوانده شده‌اند.

گفته شده‌است که مدت اعتبار ویزای بیشتری از آن‌ها تمام شده و اکنون به گونۀ زندانی در محل‌های اقامت شان در اسلام‌آباد زندگی می‌کنند.

از سویی هم پولیس پاکستان فشارها بر مهاجرین افغان در این کشور را به گونۀ روزافزون تشدید کرده و به اساس گزارش‌های رسمی در ماه‌های پسین صدها مهاجر بدون مدرک قانونی را پس از گذراندن سه ماه زندان به افغانستان بازگردانده‌اند.

جان هیلی، وزیر دفاع در سایه می‌گوید که ناکامی بریتانیا در مراقبت از کسانی که قول کمک به آن‌ها داده‌، «شرم‌آور» است.

این در حالی است که اخیراً یکی از خلبان‌های افغان که در کنار نیروهای ایتلاف خدمت می‌کرد، با گذشتن از کانال مانش با قایق‌های کوچک، به بریتانیا رسیده‌است و اکنون در معرض خطر اخراج به رواندا قرار دارد.

همچنان گفته می‌شود، همکاران افغان بریتانیایی‌ها که اکنون در هوتل‌های اسلام‌آباد منتظر انتقال هستند، قبلاً از سوی برنامۀ (آراپ) وزارت دفاع بریتانیا اجازۀ ورود به این کشور را دریافت کرده‌اند. اما پس از تصمیم دولت بریتانیا بر توقف پروازهای چارتر در نومبر سال گذشته، به آن‌ها گفته شده است که قبل از آمدن به بریتانیا محلی را برای اقامت‌شان پیدا کنند.

یکی از سخنگویان دولت بریتانیا گفته است: «کسانی که وارد بریتانیا می‌شوند، باید جای مناسب برای اقامت خود داشته باشند.»

این در حالی است که هم‌اکنون هزارها افغانی که در جریان پروسۀ تخلیه به بریتانیا انتقال یافته بودند، به دلیل اخراج از هوتل‌ها و کم‌بود مکسن در معرض خطر بی‌خانمان شدن قرار دارند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4982
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x