جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
انتقاد رئیس دیدبان حقوق بشر به تخلیه مهاجران در رواندا

رئیس جدید دیدبان حقوق بشر طرح تخلیه مهاجران در رواندا را یک سیاست سخیف دانست

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ روزنامه گاردین در خبری که روز دوشنبه منتشر کرده است نوشت: تیرانا حسن که دیروز به عنوان رئیس دیدبان حقوق بشر آغاز به کار کرده است، از عملکرد دولت های اروپایی در رابطه با مهاجران انتقاد کرده و گفت: دولت های اروپایی در پی تقلید از بریتانیا هستند و کشورهای آفریقایی را به عنوان مکانی برای دور کردن مهاجران می بینند. این کار مراقبت از پناهندگان را به شدت مختل می کند. برنامه واکنش برانگیز دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان حدود یک سال قبل با موافقت رواندا به اجرا در آمد ولی از آن تاریخ تا کنون با چالش های حقوقی از جمله اعتراض دادگاه حقوق بشر اروپا روبرو بوده است.

سوئلا براورمن وزیر کشور، اوایل این ماه از کیگالی (پایتخت رواندا) دیدن کرد تا از ساخت بلوک های اقامتی برای پناهجویان اخراج شده از انگلیس بازدید کند و با همراه کردن فقط مطبوعات وابسته به جناح راست جنجال های بیشتری را برانگیخت. دولت انگلیس همچنین یک لایحه جدید محدودکننده مهاجرت را با شعار «قایق ها را متوقف کنید» پیشنهاد کرده که هدف از آن قطع گذرگاه های پناهجویان از کانال مانش است.

تیرانا حسن گفت: این یک سیاست سخیف، تفرقه افکن و کاملاً مغایر با حقوق بشر است و به طور کامل هر نوع جایگاه بین المللی انگلیس در مورد حقوق بشر را در صحنه بین المللی از بین می برد. مدیر اجرایی جدید ۴۸ ساله دیدبان حقوق بشر از زمان استعفای کنت راث در آگوست (مرداد/شهریور) سال گذشته به عنوان سرپرست خدمت کرده است. به نوشته گاردین وی تجسم تغییر نسل این نهاد است.

طرح انگلیس برای انتقال پناهجویان به رواندا برای رسیدگی به تقاضای پناهندگی آنها اعتراضات گسترده‌ای را در سطح بین‌المللی و در داخل این کشور به همراه داشته است. یک مقام بلندپایه سازمان ملل متحد طرح دولت انگلیس را خلاف مقررات و موازین بین‌المللی دانسته است.

در داخل انگلیس موسسات خیریه هشدار داده‌اند «تصمیم ظالمانه و ناپسند» دولت برای انتقال پناهجویان به هزاران کیلومتر دورتر، نه تنها در پاسخ به معضل مهاجرت ناکام خواهد بود، بلکه «به هرج و مرج بیشتر انسانی منجر خواهد شد: و حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند هزینه در بر خواهد داشت.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3937
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x