یکشنبه 23 ثور 1403 برابر با Sunday, 12 May , 2024
جستجو
Close this search box.
انتقال کارکنان محلی به آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ روزنامه دیلی میل در رابطه انتقال کارکنان محلی افغان نوشت: علی رغم وجود حداقل 5 هزار اتاق بلااستفاده در هتلهای انگلیس، دولت این کشور از انتقال کارکنان محلی افغان خود سر باز می زند.

این روزنامه در تاریخ روز ۲۲ تیر/سرطان نوشت: همکاران افغان دولت بریتانیا که به دلیل همکاری با این کشور جانشان در معرض خطر است به دلیل کمبود سرپناه نمی توانند منتقل شوند. این درحالیست که تعداد 5 هزار اتاق خالی در هتل ها وجود دارد.

وزارت داخله بریتانیا گفت در حال حاضر ۵ هزار اتاق خالی در هتل‌های این‌ کشور دارد، اما ویژه پناهجویان دیگر از جمله کسانی است که از کانال مانش به‌گونه غیرقانونی به این کشور می‌آیند. این عملکرد بریتانیا با موجی از انتقادها از سوی همکاران افغانستانی این کشور و کسانی دیگر در بریتانیا مواجه شده است.

گزارش شده که این عملکرد وزارت داخله بریتانیا از سوی وکلای پناهجویان افغانستانی به چالش کشیده شده و همه امیدها به رأی دادگاه عالی این کشور بسته شده تا دستور رفع این‌ بلاتکلیفی را بدهد.

در حال حاضر حدود ۲ هزار پناهجوی افغانستان‌ در کشورهای دومی در انتظار انتقال به این کشور هستند. دولت بریتانیا ماه حمل سال جاری به پناهجویان افغانستانی که در بریتانیا به‌سر می‌بردند، دستور تخلیه هتل‌ها را داد.

چندی پیش شورای کارگران بریتانیا با انتقاد از این سیاست دولت، خواستار ساخت شهرک‌ برای پناهجویان افغانستانی شد ولی این طرح با مخالفت محافظه‌کاران‌ مواجه گردید.

از زمان تسلط طالبان بر افغانستان دست‌کم ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن از همکاران بریتانیا و خانواده‌های‌شان و افراد آسیب‌پذیر منتقل شده‌اند، اما هنوز ده‌ها خانواده افغانستان‌ در کشورهای دومی در انتظار تخلیه هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5028
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x