شنبه 15 ثور 1403 برابر با Saturday, 4 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اهدای عضو مهاجر افغان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان از اهدای عضو بیمار افغانستانی خبر داد و اظهار داشت: این تبعه ساکن سمنان با اهدای اعضایش به چند تن از هموطنان افغان خود به آنان زندگی دوباره بخشید.

حسین زاده در این باره افزود: در این عمل بشر دوستانه با تصمیم ایثارگرانه خانواده بیمار؛ اعضای بدن جانبخش اکبر زاهدی ۵۲ ساله به چند بیمار دردمند، از اتباع افغانستان جان دوباره بخشید.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: جانبخش اکبر زاهدی اهل افغانستان و ساکن شهر سمنان در پی حادثه رانندگی، در بخش ICU جراحی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر بستری شد.

حسین زاده افزود: متاسفانه با وجود تلاش پزشکان و کادر درمان در جهت درمان وی، مرگ مغزی تایید شد و خانواده محترم وی پس از آگاهی از تایید مرگ مغزی وی توسط پزشکان و با توجه به بی بازگشت بودن این شرایط با تصمیمی نیک اندیشانه به چند بیمار نیازمند پیوند، جان دوباره بخشیدند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: مطابق با قوانین اهدای عضو در ایران، در صورتی که اهدا کننده عضو، از اتباع باشد گیرندگان وی نیز از بیماران در لیست انتظار اتباع خواهند بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5235
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x