جمعه 31 حمل 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کارت هوشمند برای مهاجرین افغانستانی در پاکستانی

دولت پاکستان به منظور بهره وری مهاجرین افغانستانی از خدمات بانکی، صحی، آموزشی و سایر خدمات… نزدیک به یک میلیون کارت هوشمند صادر کرده است. این کارت ها تا جوئن سال آینده اعتبار دارند و حاوی اطلاعات بیومتریک مهاجرین ثبت نام شده است.

کارت هوشمند برای مهاجرین افغانستانی در پاکستان
اهدای کارت هوشمند به مهاجرین افغانستانی در پاکستان

این کارت فقط برای کسانی که مدارک ثبت نام را تحت برنامه تمدید اسناد و تایید هویت یا رای دهندگان دریافت کرده اند، صادر می گردد. اطلاعات کودکان زیر پنج سال در کارت والدینشان ثبت می شود. به گفته نماینده کمیسری عالی سازمان ملل، اطلاعات پناهجویان افغانستانی مقیم پاکستان نزدیک به ده سال است که بروز نشده. پس جکع آوری این اطلاعات برای رفع نیاز و حل مشکلات فعلی آنها لازم است. همچنین این اطلاعات به مقامات کمک می کند که خدمات کافی به مهاجرین برسانند.

به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح، نزدیک به 600 کارمند پاکستانی و کمیسیون سازمان ملل در 35 مرکز در پاکستان، برای حمایت از مهاجرین افغان برای تایید هویت و تمدید اسناد کار می کنند. طبق آمار این مراکز، نزدیک به سه میلیون مهاجر افغانستانی در پاکستان زندگی می کنند که بیشتر آنها مهاجرین نسل دوم و سوم هستند. 52 درصد از پناهجویان را کودکان و 5 درصد آنها را افراد مسن هستند. همچنین هنوز کودکان متولد شده پناهجویان افغانستانی در پاکستان را مهاجر می نامند.

 

 

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=747
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x