یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Saturday, 4 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اخراج مهاجرین10

به گزارش خبرگزاری مهاجر، دولت بریتانیا پروازهای چارتر را برای انتقال پناهجویان افغانستان از پاکستان ترتیب داده است که از پنجشنبه (۲۶ اکتبر) آغاز می‌شود و تا پایان ماه دسامبر ادامه خواهد داشت.

روزنامه اکسپرس‌نیوز پاکستان گزارش داده که تصمیم انتقال این پناهجویان افغانستان از پاکستان به بریتانیا در پی ارزیابی امکان سنجی آن در جریان دیدار هیأتی از کمیساریای عالی بریتانیا (سفارت) در اسلام ‌آباد و مقامات ارشد اداره هوانوردی غیرنظامی پاکستان در کراچی گرفته شده است.

براساس این گزارش دو طرف توافق کردند که تا پایان ماه دسامبر در ۱۲ پرواز بیشتر از ۲ هزار پناهجوی افغانستان از پاکستان به بریتانیا منتقل شود. بنا به این روند تا ماه دسامبر سال جاری میلادی هر هفته یک پرواز هفتگی به مقصد بریتانیا انجام خواهد شد.

قرار است اولین پرواز حامل ۲۰۰ پناهجوی افغان، روز پنجشنبه ( ۴ آبان/عقرب) از اسلام آباد به مقصد بریتانیا انجام شود که به همین منظور در فرودگاه اسلام آباد تمهیدات ویژه‌ای برای این منظور روی دست گرفته شده است.

افغانستانی های سرگردان در پاکستان؛ «سخت است کودکم را در اتاق هتل به دنیا بیاورم»

هزاران نفر و خانواده‌هایشان که برای بریتانیا و نهادهای بریتانیایی در افغانستان کار می‌کردند و وعده ویزای بریتانیا به آنها داده شده بود، در پاکستان گیر مانده‌اند که برخی از آنها بیش از یک سال است که در این کشور منتظر هستند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5713
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x