پنج‌شنبه 9 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
تابعیت آلمانی - شهروند آلمانی

طبق آمار به دست آمده  تنها در سال 2021 بیش از 131 هزار 600 پناهنده توانستند شهروند آلمان شوند. این رقم نسبت به سال 2020 پیشرفت 20 درصدی داشته است. اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد این آمار بیشتر مربوط به شهروندان سوریه ای است که سال گذشته تابعیت آلمانی گرفتند.

به دلیل جنگ های اخیر در کشور سوریه، آلمان با موج عظیمی از پناهجویان سوریه ای در سال های 2014 و 2016 مواجه شد. از میان آنها در سال 2020 بیش از 19 هزار نفر توانستند تابعیت آلمانی بگیرند. از شرایط کسب تابعیت آلمانی مسلط بودن به زبان آلمانی و تامین منابع مالی و مخارج زندگی است. همچنین از دیگر شرایط کسب تابعیت این است که فرد مهاجر هشت سال در این کشور زندگی کرده باشد.

با وجود این قوانین اکثر پناهجویان سوریه ای، هشت سال در آلمان زندگی نکرده اند و به طور متوسط 6 یا 7 سال است که در این کشور زندگی می کنند. پس چگونه تابعیت به آنها داده شده است؟

همانطور که گفته شد کسانی که در بخش ادغام با جامعه پیشرفت داشته باشند می توانند قبل از هشت سال تابعیت آلمانی بگیردند. مثلا به زبان آلمانی به خوبی مسلط باشند و یا در زمینه های تحصیلی و یا فعالیت های اجتماعی دست آورد خوبی داشته باشند.

در سال قبل، 12 هزار و 400 پناهجو موفق به گرفتن تابعیت قبل از 8 سال شدند که از بین آنها 5 هزار 400 نفر سوریه ای بودند. طبق پیش بینی ها این آمار در سال های بعد بیشتر هم می شود. بعد از سوریه به ترتیب پناهجویان ترکیه، رومانی، لهستانی، ایتالیایی و افغانی توانستن موفق به کسب تبعیت آلمانی قبل از 8 سال شوند.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=801
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x