جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور پاسپورت الکترونیک در کنسولگری مشهد

توزیع مجدد پاسپورت افغانستان از 10 حوت/اسفند در همه ولایات

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از باختر؛ رئیس اداره پاسپورت گروه طالبان در شهر کابل در جلسه خبری امروز اعلام کرد: قرار است روند صدور پاسپورت را از روز 10 (حوت/اسفند) و به صورت آنلاین در تمام ادارات پاسپورت ولایت های افغانستان به حالت عادی برگردد. توزیع پاسپورت در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به دست طالبان متوقف شد و این اداره اعلام کرد که دلیل آن «تغییرات فنی برای بهبود» روند توزیع پاسپورت است.

عبدالکریم حسیب گفت: از کلیه هموطنانی که پیش از این در کابل ثبت نام کرده‌اند و محل سکونت زندگی شان، در دیگر ولایت‌هاست، تقاضا داریم برای اخذ پاسپورت شان به ولایت‌های خود مراجعه نمایند. از این پس همه می‌توانند در ولایت‌های محل زندگی شان پاسپورت شان را دریافت کنند.

در اطلاعیه که آن زمان از سوی طالبان منتشر شده، آمده بود «از آنجایی که روزانه چهار تا پنج هزار جلد پاسپورت برای متقاضیان در کابل چاپ و توزیع می‌شد، ماشین‌های چاپ و دیگر افزارهای فنی به مرور زمان از کار افتاده و نیاز به ترمیم دارند.»

از زمان بازگشت طالبان به قدرت در آگست ۲۰۲۱، صدها هزار نفر افغانستان را ترک کرده و درخواست‌ها برای دریافت پاسپورت بسیار زیاد بوده است. در پنج ماه گذشته که توزیع پاسپورت متوقف بوده، اتهاماتی مطرح شده که شمار زیادی توانستند با پرداخت پول غیرقانونی پاسپورت دریافت کنند، هرچند طالبان این اتهامات را رد کردند.

هیچ کشور در جهان حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد و پاسپورت‌های افغانستان همچنان با نشان و زیر نام «جمهوری اسلامی افغانستان» چاپ و توزیع می‌شود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3560
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x