یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
زمان ثبت نام دانش آموزان اتباع

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ مهدی فیاضی در رابطه با ثبتنام دانش آموزان مهاجر مقیم ایران گفت: آن دسته از دانش آموزان مهاجری که فاقد مدارک هستند باید اول در سامانه سهمای وزارت کشور ایران، مشخصات خود را به ثبت برسانند تا بتوانند در مدارس ایران ثبتنام نمایند.

رئیس مرکز بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش ایران اظهار داشت: اقامت این دسته از دانش آموزان مسئله ما نیست، ای دانش آموزان که به صورت غیرمجاز در ایران به سر می برند تا 10 شهریور مهلت دارند در مدرسه های ایران ثبت نام نمایند.

وی گفت: دانش‌آموزان اتباع که به صورت قانونی یا غیرقانونی در ایران هستند تا دهم شهریورماه برای ثبت‌نام در مدارس مهلت دارند.

مهدی فیاضی درباره مدارس خودگردان اتباع گفت: این مدارس  به ویژه آنهایی که تحت پوشش دارالقرآن کار آموزش تعلیم و تربیت مدرسه‌ای انجام می‌دهند نیز حتما باید مجوز بگیرند در غیر این صورت تعطیل می‌شوند. آمار این مدارس مجهول و شناور است و در صورت نداشتن مجوز ما، مدرک تحصیلی صادر شده از سوی این مدارس را تأیید نمی‌کنیم.

طبق گفته‌های رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، سالانه برای هر دانش‌آموزان خارجی در مدارس دولتی ۱۵ میلیون تومان هزینه می‌شود و پنج درصد آموزش و پرورش و ۲۲ هزار کلاس درس در اختیار دانش‌آموزان اتباع است.

پیش از این سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور در هماهنگی به عمل آمده با وزارت آموزش و پرورش به کلیه خانواده های دانش آموزان اتباع و مهاجرین اعلام کرد با مراجعه به سامانه (سهما) نسبت به ثبت نام قطعی دانش آموزی اقدام نمایند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5349
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x