یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
افغانستان غمگین ترین کشور جهان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ وبسایت ویژوال کاپیتالیست هر ساله در یک نظر سنجی سطح رضایت مردم در کل دنیا را می سنجد و از نتایج این نظر سنجی به شاد بودن و غمگین بودن مردم کشورهای مختلف پی می برد. سنجیدن مفاهیمی مثل شادی و غم، رضایت از زندگی یا نا امیدی از آن؛ کار آسانی نیست و آیا می توان این مفاهیم را با رفاه، امنیت و سلامتی مرتبط دانست یا نه؟

محققان در این تحقیق از مردم کشورهای مختلف می پرسند که تا چه اندازه از زندگی شان رضایت دارند. با در نظر گرفتن جواب های مردم و نیز دیگر عوامل تاثیر گذار بر سطح کیفیت زندگی مردم در این کشورها شاخصی برای اندازه گیری شادی و غم به دست می آورند.

در جدول شادی در جهان در حال حاضر به طور متوسط 5.5 از 10 است که نسبت به سال گذشته 0.1 کاهش داشته است. کشورهای اروپایی بخش عمده‌ای از 10 کشور شاد جهان را تشکیل می‌دهند و فنلاند برای ششمین سال متوالی در صدر جدول قرار دارد.

میانگین امتیاز شادی آمریکای شمالی به 6.3 از 10 می‌رسد. شادترین کشور منطقه کاناداست که مقداری از ایالات متحده پیشی گرفته است.

تنها کشورهایی که در آمریکای شمالی شاهد پیشرفت بودند، نیکاراگوئه و جامائیکا بودند. با توجه به اعلام اخیر برنامه‌های افزایش حقوق تا 44 درصد، بسیاری از مردم جامائیکا می‌توانند در آینده نزدیک شادی بیشتری را تجربه کنند. میانگین امتیاز آمریکای جنوبی 5.8 است. اگرچه ونزوئلا غمگین‌ترین کشور قاره است، اما امتیاز آن در واقع از 4.9 به 5.2 بهبود یافته است. با این حال، بحران انسانی و اقتصادی مداوم به مردم این کشور امکان امیدواری چندانی نمی‌دهد. از سال 2014 بیش از 6.8 میلیون نفر از این کشور گریخته‌اند.

میانگین امتیاز منطقه‌ای اروپا که برخی ازشادترین کشورهای جهان را دارد 6.4 است. کشورهای شمال اروپا مانند فنلاند، سوئد و ایسلند به طور مکرر امتیازات بالایی را گزارش می‌کنند، به این معنی که مردم این کشورها از زندگی خود به شدت احساس رضایت دارند.

به‌رغم وجود جنگ در اوکراین، مردم این کشور هیچ کاهشی در شادی خود نسبت به سال قبل نشان ندادند و بسیاری از آنها در مبارزه برای آزادی احساس انعطاف‌پذیری و هدفمندی می‌کنند. در مورد روسیه نیز امتیاز آن در مقایسه با سال گذشته اندکی افزایش یافته و از 5.5 به 5.7 رسیده است.

میانگین جمعی شادی آسیای شرقی و اقیانوسیه 5.6 است. با این حال، اقیانوسیه به تنهایی با امتیاز 7.1 دارای بالاترین امتیاز منطقه‌ای در جهان خواهد بود. در شرق قاره آسیا تایوان پس از سنگاپور دومین جایگاه را از لحاظ میزان شادی به خود اختصاص داده است. هند اما بار دیگر کمترین میزان شادی را در منطقه از آن خود کرد. امتیاز این کشور طی دهه گذشته 0.7 کاهش یافته است.

میانگین امتیاز در خاورمیانه و آسیای مرکزی 5.2 است. افغانستان غمگین‌ترین کشور جهان است و شهروندان آن سطح بسیار پایینی از رضایت از زندگی را گزارش کرده‌اند. از زمان تسلط طالبان، شرایط زندگی برای افغان‌ها، به ویژه زنان، بدتر شده است.

در این منطقه چالش‌ها و درگیری‌های زیادی وجود دارد. ارمنستان با کشور همسایه خود آذربایجان که امتیاز آن برای امسال ثبت نشده است، درگیر منازعه است و درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ از سال 2020 به کشته شدن صدها نفر منجر شده و باعث ایجاد مشکلات روزانه برای کسانی است که در منطقه مورد مناقشه زندگی می‌کنند.

ایران همچنان تحت تحریم‌های اقتصادی است و در میان 137 کشور مورد بررسی از لحاظ میزان شادی، در رتبه 101 قرار گرفته است. در خصوص برخی کشورها مانند سوریه و یمن نیز به دلیل بی‌ثباتی هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.

اما عربستان سعودی و امارات در این منطقه امتیازهایی برابر با بسیاری از کشورهای اروپایی دارند!

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4255
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x