پنج‌شنبه 13 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مترجمان افغانستانی

وزارت دفاع بریتانیا به دلیل اشتباه در افشای اطلاعات مترجمان افغان و به خطر انداختن جان آنها ۳۵۰ هزار پوند جریمه شده است.

این اشتباه زمانی رخ داد که دو نفر با پاسخ دادن به ایمیلی به طور غیر عمدی محل گیرندگان را برای کل لیست ارسالی افشا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، دفتر نظارت بر اطلاعات بریتانیا، که مسئول ترویج و اجرای قانون حفاظت از داده‌ها در این کشور است، گفته که وزارت دفاع تدابیر حفاظتی کافی را برای محافظت از اطلاعات شخصی افرادی که از طالبان گریخته‌اند، اجرا نکرده است.

وزارت دفاع بریتانیا نیز در بیانیه‌ای نوشت که بابت افشای اطلاعات عذرخواهی می‌کند و اقداماتی را برای بهبود شیوه‌های محافظت از داده‌های خود انجام می‌دهد.

دفتر نظارت بر اطلاعات بریتانیا گفته است که این افشای اطلاعات می‌توانست جان افغانستانی ها را به خطر بیندازد، زیرا طالبان می‌توانست از این اطلاعات برای هدف قرار دادن آنها برای انتقام‌گیری استفاده کند.طبق قوانین حفاظت از داده‌ها، سازمان‌هایی مانند وزارت دفاع باید تدابیری برای جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی داشته باشند.

دفتر نظارت بر اطلاعات بریتانیا توصیه کرده است که نهادهایی چون وزارت دفاع برای جلوگیری از افشای چنین اطلاعاتی، استفاده از خدمات ایمیل انبوه یا ادغام نامه برای محافظت از جزئیات محتویات ارسال شده به صورت الکترونیکی خودداری کند.

جان ادواردز، کمیسر اطلاعات بریتانیا گفت: «این نقض عمیقاً تأسف‌بار حفاظت از داده‌ها کسانی را که کشور ما به آنها بسیار بدهکار است، ناامید کرد. این نقض به ویژه نقض آشکار تعهد امنیت بود که به این افراد بدهکار بودیم.»

او افزود: «بنابراین با صدور این جریمه و به اشتراک گذاشتن درس‌های حاصل از این نقض، می‌خواهم به همه سازمان‌ها بفهمانم که اعمال استانداردهای حفاظت از داده‌ها یک مسئله اختیاری نیست، بلکه امر ضروری است.»

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6348
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x