شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
جزئیات جلسه چهار جانبه بر سر مسائل مهاجرین

جزئیات جلسه چهار جانبه بر سر مسائل مهاجرین افغانستانی

مدیرکل اتباع خارجی کشور ایران درباره جزئیات جلسه چهار جانبه گفتگو بر سر مسائل مهاجرین افغانستانی که در ایران برگزار شد، گفت: از اهداف مهم این جلسه ، حمایت برای بازگشتن اتباع افغانستانی به کشورشان ، ماندگاری مهاجران افغان در کشورشان و همچنین کمک به کشورهایی که میزبان مهاجران افغان هستند به منظور فراهم آوردن زمینه های بازگشت داوطلبانه پناهندگان به افغانستان؛ است.

رضادوست افزود: در هشتمین نشست مسائل مهاجرین ، حکومت طالبان خود را موظف دانست تا شرایط و زمینه های لازم برای بازگشت داوطلبانه اتباعش را به کشور فراهم سازد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود: مهم ترین مولفه های آماده سازی, امکان اسکان, امکان معیشت با ثبات, آموزش و تحصیل و امکان بهره مندی خدمات بهداشتی و درمانی از جمله موارد دیگر این نشست بود و طرف افغانستانی قول داد با کمک کمیساریای سازمان ملل متحد این اقدامات مقدماتی برای بازگشت داوطلبانه مهاجران افغانستانی از ایران و پاکستان به افغانستان فراهم شود.

به گفته رضادوست جمهوری اسلامی ایران هم از گذشته تلاش کرده مهمانان افغانستانی به توانمندی در دانش و مهارت برسند تا بتوانند در آبادانی کشور خود کمک کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همچنین گفت: این قول به طرف افغانستانی داده شد تا مهاجران داوطلب بازگشت به افغانستان شناسایی شوند و در یک برنامه زمانبندی تمهیدات لازم برای بازگشت آنان فراهم شود.

به گفته رضادوست, مدیرکل منطقه ای سازمان ملل متحد در امور مهاجرت نیز از این طرح استقبال کرد و قرار شد این طرح به زودی از سمت طرف افغانستانی مطرح شود و برنامه های اجرایی این طرح بزودی در دستور کار قرار گیرد تا مهاجران افغانستانی به وطن خود هدایت شوند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2768
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x