سه‌شنبه 11 ثور 1403 برابر با Tuesday, 30 April , 2024
جستجو
Close this search box.
لغو مهاجرت کلیسایی در آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ حکم دیپورت زوج مهاجر عراقی از آلمان لغو شد. پیش تر این زوج کرد که به کلیسایی در ایالت نورد راین وستفالن پناه برده بودند به زور از آنجا بیرون آورده شدند.

قبلا نیز کلیسا و نهادهای حامی حقوق بشر، نقض پناهندگی کلیسایی را مورد انتقاد قرار داده بودند. این مسئله سالهاست که رخ می دهد. شهر فیرزن روز جمعه گذشته میزبان اعتراضات به اعمال نهادهای ایالتی بود.

این زوج در ۲۰۲۱ از عراق فرار کرده و از ماه می در پناهندگی کلیسایی به سر می برد. براین اساس آن ها در ساختمان متعلق به جامعه کلیسایی پروتستانت در لوبریش، هینسبک واقع در ناحیه فیرزن پناه گرفته بودند.

گفته می شود که این زوج به تاریخ ۱۰ جولای در جریان تفتیش اعلام نشده خانه، دستگیر شده و به قصد اخراج بازداشت شدند.

به گزارش سازمان های حامی حقوق بشر، قرار بود که این زوج در روز سه شنبه به پولند تحویل داده شود. آن ها برای نخستین بار با ورود به پولند وارد اتحادیه اروپا شده بودند.

براساس معاهده دابلین، آن کشور اتحادیه اروپا مسئول رسیدگی به درخواست پناهندگی است که فرد پناهجو نخست به آن جا وارد شده باشد.

نخستین تلاش برای بردن این زوج به میدان هوایی دوسلدورف و تحویل آن ها به مقام های پولندی متوقف شده بود. چون بنا به گزارش ها، زن کرد عراقی دچار حمله عصبی شده بود.

براساس اطلاعات مقام های شهری، این زوج بلافاصله از بازداشت آزاد شدند. مقام های شهری در ادامه گفتند، از آن جایی که مهلت تحویل این زوج در روز سه شنبه به پایان می رسد، مسئولیت رسیدگی به پروسه پناهندگی آن ها به نهادهای آلمانی واگذار می شود و به این خاطر دلیل قانونی برای بازداشت آن ها دیگر وجود ندارد. درباره چگونگی برخورد با این زوج، اداره فدرال آلمان برای مهاجرت و پناهندگی تصمیم خواهد گرفت.

جوامع کلیسایی و گروه های مذهبی، پناهجویانی را که خطر اخراج تهدیدشان می کنند، در پناهندگی کلیسایی قبول می کنند. براساس تصور همگانی، مسئولان کلیسایی به این وسیله قوانین معتبر را نقض می کنند. اما برهم زدن پناهندگی های کلیسایی غیرمعمول است، چون نهادهای دولتی معمولا به این امر احترام می گذارند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5135
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x