پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
رکورد زنی جمیت آلمان

رکورد زنی جمعیت آلمان بعد از هجوم پناهندگان اوکراینی

روز گذشته اداره فدرال دولت آلمان اعلام کرد : جمعیت این کشور به رکورد تازه ای رسیده است.این اداره اعلام کرد که جمعیت آلمان از رقم 84 میلیون تن گذشته است این رکورد زنی بخاطر هجوم پناهجویان اوکراینی از یکسال پیش به این سو بوده است.

اداره فدرال آلمان مسئول جمع آوری اطلاعات اجتماعی، اقتصادی و محیطی در آلمان است. در گزارش این اداره همچنین آمده است که: در نیمه نخست 2022 تعداد مهاجران 750 هزار پناهنده اوکراینی به آلمان را به ثبت رسانده است به همین دلیل اعلام کرد : «عامل اصلی این تحول هجوم پناهندگان اوکراینی به آلمان در نتیجه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین است.»

شمار مهاجرین در آلمان به 20 میلیون نفر رسید

این هجوم در نیمه اول سال جمعیت آلمان را 1 درصد معادل حدود 843 نفر افزایش حدودا ده برابر رشد جمعیت در کل سال گذشته آلمان است. بر اساس آمار، رشد جمعیت این کشور در سال 2021 میلادی حدود 0.1 درصد یعنی 82 هزار نفر بوده است.

آلمان هم اکنون پر جمعیت ترین کشور اروپایی است . این کشور از سال 1990 تا کنون سه بار افزایش جمعیت قابل مقایسه با رشد اخیر به خود دیده است. این افزایش جمعیت ها هر بار به دلیل وقوع جنگ و هجوم پناهجویان بوده است.

در سال 1992 به دلیل وقوع جنگ در یوگوسلاوی سابق و هجوم پناهجویان این کشور ، جمعیت آلمان حدود 700 هزار نفر افزایش یافت. جنگ های 2015 خاورمیانه نیز باعث سرازیر شدن سیل 1 میلیون نفره پناهجو به آلمان شدند.

آلمان حتی پیش از هجوم پناهندگان با افزایش تقاضاها برای نیروی کار به یکی از جذاب ترین مقاصد مهاجران تبدیل شده بود.

آلمان به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشورهای اتحادیه اروپا یکی از پایین ترین نرخ های باروری را در جهان دارد و نسبت تعداد جوانان مقیم این کشور به کل جمعیت نیز یکی از کم ترین ها در جهان است.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1893
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x