شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
راه اندازی مجدد خدمات اتوبوس رانی میان پاکستان و افغانستان

راه اندازی مجدد خدمات ترانسپورتی «پاک-افغان دوستی» توسط دولت پاکستان

یک مسئول دولت پاکستان اعلام کرد که کشورش قصد دارد در مورد راه اندازی مجدد خدمات ترانسپورتی بین دو کشور افغانستان و پاکستان را به منظور بالابردن مبادلات طرفین ، بررسی نماید.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رنا ، معاون کمیسر منطقه خیبر در پاکستان ۷(دلو/بهمن) ، در گفتگو با خبرنگاری گفت: مسئولان محلی و نظامی در منطقه مرزی اسپین بولدک در حال بررسی این مسئله هستند.

تصمیم برای ازسرگیری خدمات اتوبوس‌رانی، پس از سلسله تماس‌ها و نشست‌هایی در سطح وزیران بین گروه طالبان و دولت پاکستان از جولای ۲۰۲۲ از سر گرفته شده است.

بر طبق این گزارش‌، دولت پاکستان تلاش دارد تا بزرگان قومی و سایر ذی‌نفعان را در مورد اهمیت ازسرگیری این خدمات ترانسپورتی قانع کند و تا هنوز پیشرفت‌هایی هم در این زمینه صورت گرفته است.

شاه فهد گفته است: «اکثر ذی‌نفعان با گسترش حمایت و همکاری برای ازسرگیری خدمات اتوبوس‌رانی پاک-افغان دوستی موافقت کرده‌اند.»

مقام‌های پاکستان ازسرگیری این خدمات را برای تأمین بیشتر ارتباط مردم دو کشور و توسعه فرصت‌های تجاری و‌ تسهیل آن پر اهمیت عنوان کرده‌اند.

پس از توافق میان طالبان و پاکستان در این‌ مورد، قرار است ۴۰ بس مسافربری بین پیشاور و جلال‌آباد تردد کنند.
وزارت ترانسپورت طالبان تا کنون در این‌ مورد چیزی نگفته‌ است.

خدمات ترانسپورتی «پاک-افغان دوستی» در ماه ژانویه ۲۰۱۶ پس از تبادل آتش شدید میان نیروهای امنیتی مرزی افغانستان و پاکستان به دلیل ایجاد دروازه‌ از سوی پاکستان در نقاط مرزی، به حالت تعلیق درآمده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3286
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x