پنج‌شنبه 13 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
خطرات مهاجرت

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که بازگشت مهاجرین افغان از پاکستان خطر شیوع ویروس فلج اطفال را در افغانستان افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که بازگشت مهاجرین افغانستانی از پاکستان خطر شیوع ویروس فلج اطفال را در افغانستان افزایش داده است.

این سازمان با نشر بیانیه‌ای روز جمعه پس از سی و هفتمین جلسه کمیته اضطراری محو فلج اطفال، گفت که اگرچه در چهار ماه گذشته هیچ مورد جدیدی از فلج اطفال در افغانستان به طور رسمی ثبت نشده است، اما این تهدید همچنان وجود دارد.

به گفته این سازمان، در سال جاری میلادی شش مورد ابتلا به فلج اطفال به ثبت رسیده که همه در ولایت ننگرهار بوده است.

در این مدت همچنین ۴۶ نمونه مثبت محیطی فلج اطفال ثبت شده که اکثر آن در ولایات ننگرهار و کنر بوده و اخیراً در کابل، قندهار، زابل و بلخ نیز مشاهده شده است.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت آمده است: «این نشاندهنده شیوع فلج اطفال از مناطق شرق افغانستان و جنوب خیبرپختونخوا در پاکستان و معکوس کردن پیشرفت اخیر می‌باشد.»

صدها هزار مهاجر غیر قانونی بعد از اعلام حکومت پاکستان به افغانستان بازگشت اجباری نموده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: «کوچ گسترده جمعیت به طور قابل توجهی خطر شیوع فرامرزی ویروس فلج اطفال و همچنین شیوع در داخل دو کشور را افزایش می‌دهد.»

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6473
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x