شنبه 11 حمل 1403 برابر با Saturday, 30 March , 2024
جستجو
Close this search box.
دارندگان ویزای موقت در استرالیا می توانند برای ویزای دائم درخواست بدهند

دارندگان ویزای موقت در استرالیا می توانند برای ویزای دائم درخواست بدهند

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رنا؛ ‍دولت استراليا اعلام کرد از روز دوشنبه ۱۹ هزار تن از مهاجران که دارای ویزای موقت هستند می توانند برای ویزای دائمی درخواست بدهند. دولت کارگر استرالیا توانست به یکی از وعده های انتخاباتی خود جامه ی علم بپوشاند به همین خاطر در حال حاضر هزاران مهاجر می توانند برای اقامت دائمی به این کشور درخواست ارائه نمایند.

از روز دوشنبه حدود ۱۹ هزار تن مهاجر با ویزای حفاظتی موقت (TPV) یا ویزاهای موسوم به (SHEV) اجازه دارند جهت دریافت ویزای دائم این کشور را درخواست نمایند. دولت استرالیا در همین زمینه یکشنبه شب اطلاعیه ای با همین مضمون منتشر کرد.

اندرو جایلز وزیر مهاجرت استرالیا گفت: «بی معنی است» که افرادی را که کار می کردند و مالیات پرداخت می کردند «در بلاتکلیفی» نگه داشت.

او در این بیانیه‌ گفت: «دارندگان ویزاهای TPV و SHEV کار می‌کنند، مالیات می‌پردازند، کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کنند، استرالیایی‌ها را استخدام می‌کنند و زندگی را در جوامع ما ایجاد می‌کنند و اغلب در مناطق روستایی و حاشیه ای استرالیا هستند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «با این حال، بدون ویزای دائمی، آنها قادر به دریافت وام برای خرید خانه، ساختن مشاغل خود یا ادامه تحصیل نیستند. از نظر اقتصادی یا اجتماعی معنایی ندارد که آنها را در بلاتکلیفی نگه داریم.»

این تغییر فقط برای آن دسته از پناهندگانی اعمال می‌شود که قبل از شروع عملیات موسوم به عملیات مرزهای مستقل در اواخر سال ۲۰۱۳ وارد استرالیا شده‌اند، یا قبل از ۱۴ فوریه ۲۰۲۳ به آنها ویزای TPV یا SHEV داده شده است یا برای آن درخواست داده‌اند.

افرادی که ویزای دائمی دریافت می کنند اکنون مجاز خواهند بود برای پرداختی های تامین اجتماعی، دسترسی به NDIS و کمک های آموزش عالی درخواست دهند. آنها همچنین اجازه خواهند داشت تا شهروند استرالیا شوند و همچنین از اعضای خانواده برای آمدن به استرالیا حمایت مالی خواهند کرد.

حدود ۲۵۰۰ نفر که ویزای موقت آنها لغو شده یا رد شده است، اجازه درخواست ندارند. دولت استرالیا می گوید از آنها خواسته می شود که “داوطلبانه استرالیا را ترک کنند”. کلر اونیل، وزیر کشور استرالیا گفت که دولت به عملیات مرزهای مستقل متعهد است و هر کسی که با قایق وارد شود، بازگردانده خواهد شد.

او گفت: «اجازه دهید واضح بگویم، اگر بخواهید بدون ویزای معتبر وارد استرالیا شوید، بازگردانده می شوید یا به بندر مبدأ خود بازگردانده می شوید». او در بیانیه‌ای گفت: «احتمال اسکان در استرالیا تحت عملیات مرزهای مستقل، صفر است».

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3421
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x