پنج‌شنبه 27 ثور 1403 برابر با Thursday, 16 May , 2024
جستجو
Close this search box.
به رسمیت شناختن طالبان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ در رابطه با گفتگوهای بین المللی در رابطه با رسمیت بخشیدن به طالبان بسیاری از مهاجران افغانستانی مقیم آلمان با شرکت در اعتراضاتی در مقابل مجلس ایالتی هامبورگ و شهر دوسلدورف آلمان، مخالفت خود را با تصمیمات و تلاش های کشورهای مختلف و جوامع بین المللی برای به رسمیت شناختن گروه تروریستی طالبان، نشان دادند.

در این تجمعات معترضان با تاکید بر این که در هر تصمیم گیری مرتبط با افغانستان و در هر نشست بین المللی نیازهای اساسی مردم در نظر گرفته شود و حضور فعالانه مردم باید در نظر گرفته شود.

معترضان همچنین نسبت به کارکرد دفتر سازمان ملل در افغانستان انتقاد داشتند و مدعی شدند که این سازمان از «دیپلماسی مماشات» در برابر طالبان استفاده می‌کند.

امروز در چندین شهر اروپایی تظاهراتی در اعتراض به احتمال گفتگو درباره به رسمیت شناختن حکومت طالبان در نشست دوحه برگزار شده است.اعتراضات و واکنش‌ها از زمانی آغاز شد که امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل اخیرا در نشستی درباره احتمال به رسمیت‌شناختن طالبان صحبت کرد و گفت نشست دوحه «می‌تواند گام‌های کوچکی را بیابد تا ما را به مسیر به رسمیت‌شناختن برگرداند.»

هرچند سخنگوی سازمان ملل بعدتر تاکید کرد که موضوع رسمیت طالبان روی میز گفتگوها در نشست روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته در دوحه قطر نیست.

منبع: بی بی سی فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4348
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x