جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور کارت هوشمند یکسان اتباع

برگزاری جلسه چهار جانبه برای مشکلات پناهجویان با میزبانی ایران

نماینده وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان اعلام کرد :قرار است به زودی جلسه ای با حضور نمایندگانی از کشورهای ایران، پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و نمایندگانی از طالبان در کشور ایران برگزار میشود.

عبدالرحمن راشد گفت: قرار است در این نشست ، درمورد مشکلات و نیازهای پناهجویان و استراتژی بازگشت ایشان که باید به نحو احسن و باعزت انجام پذیرد گفت و گو شود.

وی افزود: از زمان تسلط حکومت طالبان تاکنون، یک میلیون مهاجر از کشور‌های همسایه به کشور بازگشته اند و ۱.۲ میلیون نفر نیز از بیجاشدگان داخلی به مناطق قبلی شان برگشته اند. و از کمک‌های مختلف از جمله سرپناه بهره برده اند .

نماینده وزارت امور مهاجرین طالبان در روز چهارشنبه ۹ قوس (آذر) به همراه یک گروه از مسئولان به همه ولایات شمالی سفر کرده و درمورد برنامه‌های پیش روی این وزارت با مسئولان ، مهاجران و رسانه‌ها گفت و گو کرده است.

این مقام طالبان، در کنفراس خبری که در شهر مزار شریف برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر در ولایت بلخ بالغ بر ۵۴۵ سرپناه برای بیجا شدگان ساخته شده و به ۸ هزار خانواده هم با پول نقد کمک رسانی شده است.

او همچنین گفت: از طرف این اداره کمک‌های غذایی برای ۱۳ هزار و ۴۷۶ خانواده و در کنار آن کمک‌های پوشاک برای 5هزار و ۸۳۸ خانواده توزیع شده است که در جمع در ولایت بلخ برای ۲۷ هزار و ۸۶۷ خانوار کمک‌های متفاوت صورت گرفته است.

همچنین مولوی جمعه‌گل محرز، رئیس مهاجرین و بازگشت کنندگان ولایت بلخ بیان کرد بیشتر از ۷ هزار خانواده عودت‌کننده به کشور بازگشت نموده‌اند. تعداد ۴۵ هزار نفر بیجاشدگان داخلی بر اثر جنگ و حوادث طبیعی در شهر مزارشریف حضور دارند که در آینده‌ای نزدیک ۱۱ هزار خانوار به محل زندگی آبایی‌شان رجعت خواهند کرد.

قابل یادآوری است در ولایت بلخ چندین شهرک مهاجرین احداث گردیده است. بیشتر مردم بر این باور هستند که تعدادی از افراد و نهاد‌ها برای پروژه سازی کمک‌ها این اردوگاه‌ها را ساخته‌اند درحالی که هیچ کدام از افرادی که در زیر خیمه‌ها هستند مسحق کمک نیستند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2578
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x