شنبه 15 ثور 1403 برابر با Saturday, 4 May , 2024
جستجو
Close this search box.
زنان باردار در پاکستان

روزنامه گاردین به نقل از چند زن باردار افغانستانی در پاکستان که «واجد شرایط» اسکان مجدد در بریتانیا هستند گزارش داده که اگر به زودی به بریتانیا منتقل نشوند، «ممکن است نوزادان آن‌ها زنده نمانند».

به گزارش خبرگزاری مهاجر، این روزنامه با شماری از زنان بارداری صحبت کرده که قبلاً در افغانستان از کارکنان «شورای بریتانیا» بودند و بنا به یکی از طرح‌های اسکان مجدد بریتانیا واجد شرایط انتقال به این کشور هستند.

گزارش شده که برخی از این زنان حدود دو سال در انتظار انتقال به بریتانیا در هتل‌هایی با دسترسی محدود به مراقبت‌های پزشکی در پاکستان به سر می‌برند.

این در حالی است که پاکستان روند اخراج اجباری حدود ۱.۷ میلیون مهاجران افغانستانی فاقد مدرک را از اول نوامبر آغاز کرده است.

گاردین نوشته است این زنان در حالی که منتظر پاسخ دولت بریتانیا هستند مهلت ویزای آن‌ها به پایان رسیده و در معرض اخراج و بازگردانده شدن به افغانستان هستند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی‌اوام) در پاکستان مسئول فراهم کردن مراقبت‌های بهداشتی به افرادی است که واجد شرایط اسکان مجدد در بریتانیا هستند. اما افغانستانی ها مدعی شده‌اند که ارتباطات با آن‌ها دشوار است و درخواست شان حتی تا یک ماه بدون پاسخ مانده است.

یک سخنگوی شورای بریتانیا گفته است که طرح اسکان مجدد از سوی دولت اجرا می‌شود و این اداره دخالتی در آن ندارد.

یک سخنگوی دولت نیز گفته است که افراد واجد شرایط در کشورهای ثالث مورد حمایت قرار خواهند گرفت و آن‌ها به مراقبت‌های پزشکی دسترسی دارند که هزینه آن از سوی دولت بریتانیا پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6211
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x