پنج‌شنبه 27 ثور 1403 برابر با Thursday, 16 May , 2024
جستجو
Close this search box.
زلزله هرات

سازمان جهانی بهداشت گفته که پس از چند ماه از وقوع زلزله در هرات بسیاری از مردم این منطقه در زیر چادر و یا سرپناه موقت زندگی کرده و با مشکلات بهداشتی مواجه هستند.
به گزارش خبرگزاری مهاجر، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که با گذشت ۸۵ روز از وقوع زمین‌لرزه‌های پیاپی در هرات، تاکنون زلزله‌زدگان در این ولایت در زیر چادر، سرپناه‌های موقت زندگی می‌کنند.

این سازمان روز جمعه، در گزارشی گفته که زمین‌لرزه‌های پیاپی و پس‌لرزه‌های در ولایت هرات، حدود ۲۷۵ هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

به گفته این سازمان، هرچند ۸۵ روز از زمین‌لرزه‌ها می‌گذرد، اما بسیاری از بازماندگان و قربانیان خود را در چادر و پناهگاه‌های موقت با وضعیت نابسامان می‌بینند و اکثر این افراد آواره با مسایل مختلف بهداشتی، از جمله تروما و اختلالات سلامت روان دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

سازمان جهانی بهداشت گفته است که این آسیب‌پذیری به‌ویژه برای مادران، کودکان، سالمندان و کسانی که بیماری‌های همراه دارند، به‌‌ویژه در فصل سخت زمستان تشدید می‌شود.

در گزارش افزوده شده که حدود ۴۱ درصد بودجه برای ارایه خدمات درمانی به زلزله‌زدگان هرات فراهم شده است.

بربنیاد این گزارش، شرکای بین المللی برای فراهم‌کردن خدمات بهداشتی به زلزله‌زدگان هرات ۱۲.۷ میلیون دلار تا مارس ۲۰۲۴ درخواست کرده‌اند، اما تا کنون تنها ۵.۲ میلیون دلار آن تامین شده است.

در گزارش آمده است: «این کمبود قابل توجه جمعیت‌های آسیب‌پذیر را حتی بیشتر در معرض چالش‌های مرتبط با درمان قرار می‌دهد.»

براساس گزارش، سازمان جهانی بهداشت از زمان وقوع زمین‌لرزه‌های در هرات تا پایان دسامبر ۲۰۲۳ خدمات بهداشتی را به حدود ۱۰۳ هزار زلزله‌زده فراهم کردند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6549
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x