یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
افغانستانی ها مقام اول سرمایه گذاری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزای مهاجر به نقل از ایرنا؛ رضا خواجه نائینی در رابطه با سرمایه گذاری در خراسان رضوی گفت: در سال 1401 از میان کشورهای خارجی سرمایه گذار در استان، کشور افغانستان مقام اول در تعداد طرح های سرمایه گذاری را اخذ نموده است. مدیر اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی افزود: مقام دوم را ایرانی های مقیم خارج از کشور با 5 درصد و مقام سوم را کشور اتریش با 4 درصد کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب طی سال ۱۴۰۱ در خراسان رضوی با ۵۸ طرح به ارزش ۲۹۸ میلیون دلار ثبت شده است، ادامه داد: این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۵۸ میلیون دلار در حجم سرمایه گذاری حدود ۳.۵ برابر افزایش دارد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی اظهار کرد: بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی در این استان طی سال گذشته از نظر تابعیت سرمایه گذاران مربوط به امارات متحده عربی با ۴۸ درصد، عراق با ۲۷ درصد و افغانستان با ۱۱ درصد است.

نائینی بیان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان رضوی در بخشهای مختلف از جمله معدن، کشاورزی، صنعت، ساختمان، خدمات و حمل و نقل و ارتباطات انجام شده است.

خراسان رضوی تنها استانی است که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اش با حضور نمایندگان ۱۲ دستگاه مرتبط، به صورت فعال و مستقیم مشغول فعالیت و خدمت رسانی به سرمایه‌گذاران خارجی است و در این زمینه الگویی برای سایر استانها شده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4202
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x