شنبه 8 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
تعطیلی سه روزه سفارت افغانستان در تهران

طالبان: با اعزام دیپلمات های جدید به سفارت افغانستان در تهران؛ فعالیت آن از سرگرفته خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از آوا؛ در پی واگذاری سفارت افغانستان در تهران به نماینده طالبان در روز یکشنبه 7حوت/ اسفند، وزارت خارجه طالبان اعلام کرد: پس از اعزام سرپرست و دیپلمات های جدید برای سفارت، ارائه خدمات به شهروندان دو کشور را از سر خواهیم گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان دیشب در پی تغییرات ایجاد شده در سفارت افغانستان در تهران در توییترش نوشت: وزارت خارجه امارت اسلامی به همه شهروندان حاضر در ایران اطلاع می دهد که فعالیت‌ سفارت افغانستان در تهران بعد از ارسال سرپرست و دیپلمات‌های جدید به آن سفارت با روحیه و تعهد قاطع در ارائه خدمت‌رسانی به اتباع دو کشور ادامه خواهد داد.

عبدالقهار بلخی افزود: وزارت امور خارجه خاطرنشان می‌سازد که تغییر در کادرهای دیپلماتیک، یک امر معمول اداری و حق مشروع هر کشور می‌باشد. باور ‌کامل داریم که با تعیینات جدید شاهد شفافیت در امور سفارت و همچنان گسترش بیشتر مناسبات در عرصه‌های مختلف میان دو کشور مسلمان، دوست و برادر خواهیم بود.

از سوی دیگر، ذاکر جلالی، یک مقام وزارت امور خارجه امارت اسلامی نیز در توییتر خود نوشته است: قرار است روز دوشنبه، 8 حوت سرپرست جدید سفارت افغانستان در تهران آقای فضل محمد حقانی مسئولیت امور را به دوش بگیرد. وی افزود: حقانی را تیمی مجرب از دیپلمات‌های وزارت امورخارجه همکاری خواهند کرد و با آغاز به کار دیپلمات‌های جدید، زمینه‌ ارائه خدمات شفاف به هموطنان در ایران مساعد می‌شود.

جلالی پیش از این نیز در توییتی نوشته بود: واگذاری سفارت افغانستان در تهران به حکومت کنونی نه اولین اقدام از این دست است و نه آخرین خواهد بود. به گفته وی، در اکثریت قابل ملاحظه‌ کشورهای منطقه سفارتخانه‌های افغانستان یا به دیپلمات‌های جدید واگذار شده‌ و یا هم دیپلمات‌های قبلی از حکومت فعلی فرمان می‌گیرند.

این در حالی است که به گفته یک منبع آگاه، عبدالقیوم سلیمانی، سرپرست سابق سفارت افغانستان در تهران، با پایان دوره مأموریت خود و خروج از این سفارت، عصر روز یک شنبه، 7 حوت کلید آن را در اختیار وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران قرار داده است، اما وزارت امورخارجه ایران می گوید که هیچ سند یا تجهیزاتی در مورد سفارت افغانستان تحویل نگرفته است.

قرار است فضل محمد حقانی، سرپرست اول سفارت افغانستان و دیپلمات ارشد وزارت امورخارجه امارت اسلامی، فعالیت خود را به عنوان سرپرست جدید این سفارت آغاز کند. اما به گفته این منبع، جمعی از دیپلمات‌ها، اتشه‌ها و کارمندان محلی نیز سفارت افغانستان در تهران را به همراه سلیمانی ترک کرده اند و خروج آنها ممکن است فعالیت این سفارت را در کوتاه مدت با اختلال مواجه کند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3627
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x