پنج‌شنبه 30 حمل 1403 برابر با Thursday, 18 April , 2024
جستجو
Close this search box.
عبدالجابر انصار رئیس کنسولگری افغانستان در مشهد پاسپورت الکترونیکی

 

سرکنسولی افغانستان در شهر مشهد اعلام کرد: “ما با وزارت خارجه افغانستان در تماسیم تا پاسپورت الکترونیک برای مهاجران افغانستانی مقیم ایران تهیه شود. سفارت افغانستان در تهران و سرکنسولگری های افغانستان در زاهدان و مشهد همواره در تلاش هستند تا مسائل کنسولی را بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی پیش ببرند.”

پاسپورت های جدید

عبدل جابر انصار در این باره ادامه داد: ” به دلیل کمبود پاسپورت الکترونیکی در کشور افغانستان، پاسپورت های جدید در کشور لیتوانی چاپ شده و روند صدور پاسپورت برای مهاجران به زودی آغاز خواهد شد.”

وی درمورد اینکه نماینده ای از طالبان در کنسولگری مشهد حضور ندارد گفت: ” برای اینکه خدمات دهی به مهاجرین و اتباع افغانستانی ساکن ایران متوقف نشود، حتی پس از سقوط جمهوری اسلامی افغانستان، ارتباط نمایندگی بخش خدمات کنسولی  مشهد با افغانستان همچنان بر قرار ماند ولی همچنان نماینده از حکومت موقت طالبان در سر کنسولگری مشهد وجود ندارد.”

مدارک معتبر

همچنین انصاری در مورد نگرانی مهاجرین و اتباع افغانستانی مقیم ایران، نسبت به تغییرات سیاسی و تغییر شیوه کار کنسولگری و تاثیر آن بر وضعیت پاسپورت ها، امکان باطل شدن آنها، تمدید و سایر مدارک … اعلام داشت: ” همچین چیزی اتفاق نمی افتد. تمامی درآمد حاصل از تمدید پاسپورت های قانونی به حساب نمایندگی واریز شده است و هیچ مشکلی در آینده ایجاد نمی شود. مقامات فعلی افغانستان هم، تمدید پاسپورت توسط کنسولگری مشهد را قانونی می دانند و به دلیل وجود QRکد امکان جعل آن وجود ندارد.”

شایعات را باور نکنید

سرکنسول افغانستان در مشهد نسبت به شایعات اخیر مبنی بر اقدامات غیر قانونی و اختلاس در رابطه با تمدید پاسپورت های مهاجرین و اتباع افغانستانی مقیم ایران واکنش نشان داد و گفت: ” مردم نگران نباشند و شایعات را باور نکنند. به محض رسیدن پاسپورت های الکترونیکی، با قیمتی مشخص آن را رد اختیار متقاضیان قرار می دهیم. این کارها به صورت شفاف و قانونی انجام می شود.”

وی همچنین به دستگیری افرادی که برگه تمدید پاسپورت ها و مهر کنسولگری را جعل می کردند، اشاره کرد و گفت: “بازجویی از آنان همچنان ادامه دارد. ما تمام سعی خود را می کنیم تا حد ممکن جلوی جعل اسناد را بگیریم.”

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1030
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

امیدوارم که واقعیت داشته باشه واقعا مهاجرین ده مشکل هستن

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
1
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x