دوشنبه 10 ثور 1403 برابر با Sunday, 28 April , 2024
جستجو
Close this search box.
عمراکرم

عمر اکرم، پیانیست و آهنگساز افغان-آمریکایی نامزد دریافت جایزه گرمی در آمریکا شد.

در فهرست نامزدهای امسال که در سایت جوایز گرمی منتشر شده، آلبوم «لحظه‌‌های زیبایی» از عمر اکرم در بخش «بهترین آلبوم عصر جدید، نغمه یا آوازهای پیرامون» نامزد شده است. چهار آهنگساز و نوازنده دیگر نیز در این بخش نامزد هستند.

مراسم اهدای جوایز گرمی چهارم در فبروری/فوریه ۲۰۲۴ میلادی در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

او نخستین افغان‌-آمریکایی بود که در همین بخش در سال ۲۰۱۳ با آلبوم «پژواک‌های عشق» برنده این جایزه شده بود. با این نامزدی اکنون او تنها افغان-آمریکایی است که برای دومین بار نامزد این جایزه شده است.

عمر اکرم در صحبتی با بی‌بی‌سی گفت برای او این نامزدی در این زمان که در افغانستان موسیقی ممنوع شده است «یک شادمانی بزرگ» است.

او افزود که خبر نامزدی‌اش برای بار دوم به این جایزه «خیلی غافلگیرکننده» بود.

عمر اکرم می‌گوید، در این بخش او و چهار هنرمند دیگر «از میان ۲۶۰ آلبوم موسیقی» به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب و اعلام شده‌اند.

او درباره این که چقدر امیدوار است برنده این جایزه شود، گفت: «گرفتن دو تا جایزه گرمی در یک بخش مشخص برای هر هنرمندی خیلی دشوار است. اما وقتی آلبوم لحظه‌های زیبایی در ۷ جولای/ژوئیه منتشر شد، به زودی پرفروش شد و استقبال زیادی شد.»

عمر اکرم که کارهایش روی موسیقی بدون کلام و با محور اصلی پیانو تمرکز دارد گفت این روزها مشغول کار روی یک برنامه تلویزیونی و موسیقی یک فیلم آمریکایی است.

عمر اکرم کیست؟

عمر اکرم، آهنگساز و نوازنده افغان-آمریکایی، متولد ۱۹۶۴ در نیویورک است ولی از کودکی به دلیل این که پدرش دیپلمات بود در کشورهای مختلف زندگی کرده است.

او از کودکی علاقه شدیدی به موسیقی داشت و از شش سالگی شروع به آموختن پیانو در جمهوری چک کرد. از این که پدرش، هدایت‌الله اکرم کارمند وزارت خارجه سابق افغانستان بود و به عنوان دیپلمات به کشورهای مختلف سفر می‌کرد و عمر اکرم نیز با انواع مختلف موسیقی در کشورهای فرانسه، چک، کوبا و آمریکا آشنا شد.

عمر اکرم در کودکی

او در ۱۴ سالگی نخستین قطعه موسیقی خود را ساخت. اما اولین آلبوم او در سال ۲۰۰۲ در آمریکا رسماً منتشر شد که توجه زیادی در میان اهالی موسیقی آمریکا جلب کرد.

از او تاکنون هشت آلبوم موسیقی بدون کلام منتشر شده است. تازه‌ترین آلبوم او با نام «لحظه‌‎های زیبایی» که نامزد دریافت جوایز گرمی ۲۰۲۴ شده است، در سال جاری میلادی منتشر شد و دارای ۱۰ قطعه موسیقی است.

عمر اکرم اکنون با خانواده‌اش در لس آنجلس آمریکا زندگی‌ می‌کند.

عمر اکرم در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه گرمی شد

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5983
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x