شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
شاهزاده انگلیس به قتل 25 شهروند افغانستان اعتراف کرد

قتل 25 شهروند افغان به دست شاهزاده انگلیس/ هری: به آنها به عنوان «مردم» نگاه نمی کردم

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه هری شاهزاده انگلیس در کتابش ، به کشتن 25 شهروند افغانستانی اعتراف کرده است. هری اعتراف کرده که در مآموریت خود در کشور افغانستان جان 25 شهروند افغان را گرفته است. وی همچنین افزوده است: زمانی که در دومین ماموریت خود در افغانستان خلبان هلیکوپر بودم ، این افراد را به قتل رساندم.

در پی این اعتراف جنجالی هری، مقامات این کشور در پی پنهان کاری یا در پوش گذاشتن بر روی اعترافات وی بر آمدند.

روزنامه تایمز لندن در این باره نوشت: کالینز سرهنگ ارتش انگلیس ، اعترافات هری درباره قتل ۲۵ شهروند افغانستانی را رد کرده و شرکت کردن بریتانیا در جنگ افغانستان را اینطور نامید: مداخله قانونی به نفع دولت و مردم افغانستان. وی افزود: ما برای قتل مردم به افغانستان نرفته بودیم . هر مرکی باعث تاسف است.«

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز ، اعترافات هری را نادیده گرفته و گفته است : نظری در این مورد ندارم ولی از نیروهای مسلح بریتانیا سپاسگزاری می کنم!!!

تیم کالینز در گفتگویی دیگر شاهزاده هری را خیانتکار نامیده و دستیار سابق ستاد مشترک ارتش این کشور هم گفته است که اظهارات وی “یک دستورالعمل نانوشته” را نقض کرده است.

کالینز افزود: هری به همان اندازه که به خانواده‌اش خیانت کرده، به اعتماد ارتش هم خیانت کرده است. به‌نظرم او کاملاً ساده لوح است. هیچ درک درستی از آنچه انجام می دهد و انجام داده ندارد.

شاهزاده هری، عضو خاندان سلطنتی بریتانیا در کتابش نوشته است که در هنگام کشتن این ۲۵ نفر در افغانستان، به آنها نه به عنوان “مردم” بلکه به عنوان “مهره‌های شطرنج” فکر می‌کرده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3061
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x