سه‌شنبه 4 ثور 1403 برابر با Tuesday, 23 April , 2024
جستجو
Close this search box.
برگزاری ویژه برنامه همسایه همزبان برای تجلیل از اتباع افغانستانی

ویژه برنامه همسایه همزبان برای قدردانی از خدمات اتباع افغانستانی در کیش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهاجر ؛ این برنامه توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش ، به منظور تجلیل از اتباع افغانستانی ساکن کیش که نقش به سزایی در آبادانی و سازندگی این منطقه ایفا کرده اند ، برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه جزیره کیش با تاکید بر این واقعیت که همواره دو کشور ایران و افغانستان روابط حسنه ای داشته اند ، ادامه داد : در حال حاضر هم به دلیل مشترکات فراوان فرهنگی و دینی و زبانی ، مردم دو کشور بیش از پیش به هم نزدیک شده اند.

شیخ یعقوب شمس اظهار کرد: این اشتراکات باعث شده که چهار دهه گذشته مردم ایران خود را در شادی و اندوه مردم افغانستان شریک بدانند و جمهوری اسلامی ایران اولین دولتی بود که در جریان های مختلف به آوارگان افغانستانی پناهندگی داد.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن جزیره کیش در مسیر توسعه و حضور سرمایه گذاران مختلف از سراسر کشور نیز باعث شد اتباع افغانستانی در این جزیره برای کار حضور داشته همانند یک شهروند تا کنون خدمات شایسته ای را در این جزیره ارایه کرده اند.

نقش اتباع افغانستان در تشکیل تمدن نوین اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این آیین با تشکر از نقش اتباع افغانستانی در سازندگی این جزیره اظهار کرد: همدلی مردمان 2 کشور ریشه تمدنی دارد و با بهره برداری از این همدلی می توان تمدن نوین اسلامی اسلامی را بهتر و زیبا شکل داد.

یاسر شاه پیری افزود: کیش خانه همه ساکنان آن است و تمام افراد نقش ویژه در اداره زیباتر آن دارند و برای ارتقای سهم شهروندی هر نفر طرح فرهنگی و اجتماعی با عنوان “در کلاس کیش” را در بخش های مختلف شهر نشینی آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه اعلای فرهنگ رانندگی، حفاظت از محیط زیست و زیرساخت های شهری از اهداف این طرح است یادآور شد: انتظار می رود اتباع کشور افغانستان نیز خود را در اجرای این طرح سهیم بدانند.

شاه پیری یادآور شد: همچنین از وجود برخی مشکلات پیش پای شما از جمله روند تمدید اقامت و پروانه اشتغال آگاه هستیم و سعی می شود چالش های پیش پای اتباع برای سهم آفرینی بیشتر در توسعه جزیره تسهیل شود.

اجرای موسیقی زنده افغانی توسط اتباع ساکن در جزیره، مسابقه فرهنگی از دیگر بخش های تدارک دیده شده در ویژه برنامه همسایه همزبان بود که پایان بخش آن اجرای دکلمه ای توسط ملیحه احمدی با شعری از نجیب بارور با عنوان “هرکجا مرز کشیدند شما پل بزنید” بود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3329
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x