جمعه 31 حمل 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.

رسیدن مهاجرین افغان به انگلستان از خطرناکترین مسیر ها صورت می گیرد بعد از تحولات جدید و همکاری دولت بریتانیا در خروج همکاران گذشته ی خود در افغانستان و همچنین گروه های در معرض خطر انگلیس برنامه دارد 20 هزار مهاجر دیگر افغان را در ماه جاری بپذیرد وزارت داخله بریتانیا اعلام کرده است که برنامه اسکان مجدد برای افغان‌هایی که می‌خواهند در بریتانیا مستقر شوند، را در ژانویه/جنوری سال جدید میلادی آغاز خواهد کرد.
بر اساس طرح اسکان مجدد شهروندان افغان تا ۲۰ هزار نفر اجازه اقامت در بریتانیا را دریافت خواهند کرد. این تعداد، علاوه بر ۱۵ هزار نفری است که نیروهای بریتانیایی قبلا طی عملیات نجات پس از پانزدهم ماه اوت/آگوست از این کشور خارج کرده‌اند.

براساس اعلام سایت وزارت داخله بریتانیا اولویت این برنامه با افراد زیر است:
به گزارش بی بی سی، کسانی که به تلاش‌های بریتانیا در افغانستان کمک کرده‌اند و از ارزش های مانند دموکراسی، حقوق زنان، آزادی بیان و حاکمیت قانون دفاع کرده‌اند.
افراد بسیار آسیب‌پذیر از جمله زنان و دختران و اعضای گروه‌های اقلیت‌های در معرض خطر.
این طرح مسیری امن و قانونی را برای برخی از آسیب‌پذیرترین افراد به بریتانیا ارایه می‌دهد و در جهت شکستن روند مهاجرت غیرقانونی است.

با آنهم، وزارت داخله اعلام کرده است “هر فردی که به بریتانیا می‌آید تحت همان بازرسی‌های امنیتی سختگیرانه‌ای قرار می‌گیرد مانند افرادی که از طریق طرح‌های دیگر، اسکان داده شده‌اند.”
ویکتوریا اتکینز، وزیر امور اسکان مجدد افغانستان، جزییات بیشتر را در اوایل سال جدید به پارلمان ارایه خواهد کرد.
وزیر اسکان مجدد افغان‌ها در بریتانیا یک دفتر وزارتی است که به طور مشترک در وزارت داخله و اداره ‘ارتقای سطح، مسکن و جوامع’ در زمان ترمیم کابینه بریتانیا در سپتامبر ۲۰۲۱ ایجاد شد.

تلاش گسترده‌ای بین اداره‌های مختلف دولتی برای اسکان دایمی برای خانواده‌های افغان در جریان است.
به شوراهای محلی بودجه ادغام هر نفر ۲۰۵۲۰ پوند برای ۳ سال داده شده است.
به عنوان بخشی از طرح مهاجرتی موسوم به “عملیات استقبال گرم”، دولت بریتانیا تضمین می‌کند که کودکان پناهجویان بتوانند به مدرسه بروند، خانواده‌ها به مراقبت‌های بهداشتی از جمله حمایت سلامت روان دسترسی داشته باشند.
این افراد باید با وارد شدن در بازار کار بتوانند روند ادغام خود را در جامعه بریتانیا آغاز کنند.

برای کودکان مهاجرانی که آموزش خود را در بریتانیا آغاز می‌کنند، برای کمک به آموزش زبان انگلیسی و مراقبت‌های بهداشتی، بودجه اضافی به شوراهای محلی داده خواهد شد. تا کنون، بیش از ۳۰۰ شورای محلی در بریتانیا متعهد شده‌اند که از خانواده‌های افغان که در بریتانیا اسکان داده می‌شوند، حمایت کنند.

اخیرا، یک عضو سابق وزارت خارجه بریتانیا در کمیته روابط خارجی پارلمان رویکرد این وزارت در روند تخلیه شهروندان افغان در معرض خطر پس از تصرف این کشور توسط طالبان را “ناکارآمد” و “پر از هرج و مرج” توصیف کرده است.
ماه گذشته، در یک “عملیات نجات پرهزینه” که کیم کارداشیان وست، سلبریتی مشهور آمریکایی سهم داشت، دختران فوتبالیست افغانستان با هواپیمای چارتر از پاکستان به بریتانیا منتقل شدند.
از زمان پایان عملیات تخلیه در آخر ماه آگوست، بریتانیا به بیش از ۱۸۰۰ نفر از جمله اتباع بریتانیایی و افغان کمک کرده است تا افغانستان را ترک کنند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=391
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x