شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
ساخت و نوسازی 103 مدرسه اتباع توسط کمیساریا در ایران

ساخت و نوسازی 103 مدرسه اتباع توسط کمیساریای پناهندگان

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از تسنیم ، وندا کواگینیدز ، مسئول برنامه ریزی کمیساریا از تجهیز و نوسازی 8 مدرسه اتباع خبر داد و اظهار داشت: آموزش و تحصیل یکی از حقوق اساسی هر فردی است و این ارتباطی به اینکه کودک در چه مکان و زمانی زندگی می کند ، ندارد. اما متاسفانه میلیون ها کودک از این حقوق اولی خود به خاطر جنگ ها و تنش ها در کل دنیا محروم مانده اند.

وی افزود : دانش‌آموزان افغانستانی ساکن در ایران خوش شانس اند که در این کشور این حق را به طور کامل دارا هستند. اتباع افغانستان بیشتر از 40 سال در ایران از امکانات آموزشی بهره برده اند و جمهوری اسلامی نیز سیاست های خوبی را در بخش آموزش اتباع داشته است.

کواگینیدز گفت: ایران با وجود معضلات اقتصادی بسیاری که در سال های گذشته داشته است ، امکانات آموزشی برای اتباع را همچنان پا برجا نگه داشته و قطع نکرده است.

مسئول برنامه‌ریزی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در ایران با ذکر اینکه آموزش و پرورش پناهندگان نه تنها یک سرمایه‌گذاری برای خود پناهنده‌هاست، بلکه یک سرمایه‌گذاری برای جامعه پذیرای آنها در آینده محسوب می‌شود، گفت: این کمک‌ها را ادامه می‌دهیم تا زمانی که این پناهنده‌ها بتوانند به شکل محترمانه و در صحت و سلامت کامل به کشورشان برگردند.

کواگینیدز افزود: ما به عنوان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل کمک‌هایی می‌کنیم که هم به نفع جامعه پناهنده خواهد بود و هم در بسیاری اوقات به نفع جامعه ایرانی پذیرای پناهندگان خواهد بود که نمونه بارز آن ساخت 4 مدرسه در استان قزوین است و البته مردم قزوین میزبان خوبی برای جامعه پناهنده بوده‌اند.

وی ادامه داد: از سال 2010 میلادی تا به حال تعداد زیادی مدرسه را با همکاری شرکای اصلی خود یعنی سازمان امور ارتباع، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس 95 باب مدرسه در ایران ساخته‌ایم که 8 مدرسه هم به آن اضافه خواهد شد و بیش از 40 هزار دانش‌آموز اتباع تا امروز در این مدارس آموزش دیده‌‌اند.

کواگینیدز اضافه کرد: البته هیچ‌وقت یک کشور نمی‌تواند همه این بار را به دوش بکشد و باید یک همکاری و هماهنگی بین کشورهای مختلف وجود داشته باشد تا تعداد بسیارزیادی از پناهندگان بتوانند فضای تحصیل داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران در این حوزه همیشه پیشرو بوده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3131
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x