شنبه 15 ثور 1403 برابر با Saturday, 4 May , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ دولت انگلیس به 400 تن از مهاجران افغان مقیم انگلیس که در هتل های شهر اسکس این کشور زندگی می کرده اند اعلام کرده که تا ماه آگوست / اوت محل اقامت خود را تخلیه نمایند.

به گفته وزارت کشور انگلیس به این دسته از مهاجران جهت پیدا کردن مسکن کمک می شود. اگر مهاجری این را نپذیرد، وی موظف به تخلیه هتل خواهد بود به همین خاطر بسیاری از مهاجران از بی سرپناه ماندن نگرانند.

شورای شهر کولچستر در شهرستان اسکس از دولت خواسته است که «فوراً اقامت این پناهجویان در هتل‌ها را تمدید کند».
اما وزارت کشور گفته است: «هتل‌ها هرگز برای اقامت طولانی مدت برای افغان‌هایی که در بریتانیا مستقر شده‌اند، طراحی نشده است.»

دولت بریتانیا گفته است به دنبال خروج نیروهای مسلح این کشور و آمریکا از افغانستان در اوت ۲۰۲۱، بیش از ۲۴۰۰۰ نفر از جمله اتباع بریتانیایی تا دسامبر ۲۰۲۲ از افغانستان به بریتانیا منتقل شده‌اند.

شهر چلمسفورد، افغان‌هایی که در یک هتل اقامت دارند، نامه‌هایی در ماه می دریافت کردند مبنی بر اینکه لازم است تا ۹ اوت از آنجا خارج شوند.

در این نامه آمده است که اگر آنها تا این تاریخ آنجا را ترک نکرده باشند، «متخلف قلمداد خواهید شد و وزارت کشور اجازه دارد که شما را از این هتل اخراج کند.»

بر اساس آمار شورای شهرستان اسکس، ۷۶ خانواده افغان در این شهرستان که به طور متوسط هر کدام از پنج تا شش نفر تشکیل شده‌اند، نیاز به اسکان دائمی دارند.

برخی از این خانواده‌ها ۱۰ یا ۱۲ عضو دارند و خیریه‌ها، شوراها و وزارت کشور مجبور شده‌اند به دنبال منازلی با حداکثر پنج یا شش اتاق خواب باشند.

یک موسسه خیریه که با پناهندگان کار می‌کند، ابراز نگرانی کرده که نیمی از ۴۱۰ نفری که در معرض خطر از دست دادن محل اقامت خود هستند، احتمالا بی‌خانمان خواهند شد.

ادی کمپبل، از نهادی که از پناهجویان افغان‌ ساکن در هتل‌ها حمایت می‌کند، گفت که آنها در مورد ۶۰ تا ۷۰ خانه در هفته با آژانس‌های اجاره (رهنمای معاملات) تماس می‌گیرند، اما «کمتر از ۱ درصد آنها حاضر هستند یک خانواده پناهجو را بپذیرند.»

او گفت: «در این زمینه یک سری مسائل وجود دارد – این پناهجویان کار ندارند، ضامن ندارند و راهنمای معاملات و صاحبخانه نمی‌خواهند ریسک کنند.»

او گفت که فکر می‌کند «حدود ۵۰ درصد از آنهاباید خود را به عنوان بی‌خانمان به شوراهای محلی معرفی کنند.»
نقیب خلجی، ۵۲ ساله، که پس از خروج از افغانستان در آگوست ۲۰۲۱ با همسر و چهار فرزندش در هتل‌ زندگی می‌کند، گفت که او و اکثر خانواده‌های افغان «افسرده و نگران» هستند.

او گفت که به عنوان یک راننده تاکسی کار می‌کند و سعی کرده است یک خانه سه خوابه در شهر چلمسفورد اجاره کند، اما به او گفته شده که سه برابر درآمد کنونی‌اش و یک ضامن با حداقل ۴۰ هزار پوند نیاز دارد.

او گفت: همه به تشویش هستند زیرا نمی دانیم ما را به کجا می‌فرستند. «هتل دیگری، اقامت موقت، اقامت دائم، خانه، آپارتمان؟ هیچ نظری ندارم. همه خانواده من نگران هستند.”

او افزود که برخی از خانواده‌ها گفته‌اند که اگر فرصت داشته باشند به افغانستان بازخواهند گشت. او گفت: «[آنها می‌گویند] ما حاضر هستیم که برگردیم و آنجا بمیریم، زیرا زندگی در هتل هر روز مرگ تدریجی است.»

دیوید کینگ، رئیس لیبرال دموکرات شورای شهر کولچستر و پاملا دانلی، مدیر اجرایی شورای این شهر، در نامه‌ای از وزارت کشور خواستند تا اقامت پناهجویان افغان در هتل این شهر را تمدید کند «مبادا بیش از ۲۰۰ نفر در ۴ اوت بی‌خانمان شوند».

آنها گفتند: «با توجه به وعده‌هایی که ما به عنوان یک کشور داده‌ایم، این یک اشتباه بزرگ است.»
آقای کینگ گفت: «این وحشتناک است زیرا پشت کردن به وعده‌ای است که به آنها داده شده – وعده‌های که ما از شما استقبال خواهیم کرد، از شما حمایت خواهیم کرد، ما از شما مراقبت خواهیم کرد، زیرا شما افغان‌ها از ما و نیروهای مسلح ما حمایت کردید.»

در همین حال، شورای شهر چلمسفورد گفت که آنها قبلاً نزدیک به ۴۰۰ خانواده را اسکان موقت داده‌اند و «پیش بینی می‌کنیم که برخی دیگر از خانواده‌های افغان ممکن است به ما مراجعه کنند».

یک سخنگوی این نهاد گفت: «هر خانواده دیگری که در منطقه ما بی‌خانمان شوند، فشار روی سیستمی را که همین حالا هم به شدت زیر فشار است، افزایش خواهد داد.»

شورای شهر ساوتند گفته که «به سختی کار می‌کند و توانسته به شماری از پناهندگان کمک کند تا مکان‌های مناسب برای زندگی، هم در اینجا و هم در شهرهای دیگر مورد انتخاب خودشان پیدا کنند.»

دیوید گارستون، عضو محافظه‌کار شورای این شهر گفت: «کسانی که هنوز قادر به تأمین کامل زندگی خود نیستند، برای ارائه درخواست بی‌خانمانی حمایت خواهند شد».

یک سخنگوی دولت بریتانیا گفت که این به نفع افغان‌هایی که در بریتانیا مستقر شده‌اند، نیست که «برای ماه‌ها و سال‌ها در هتل‌ها زندگی کنند.»

در یک بیانیه دولت آمده است: «به همین دلیل است که ما طرحی را با حمایت ۲۸۵ میلیون پوند بودجه جدید برای تسریع اسکان اتباع افغان در اقامتگاه‌های طولانی مدت اعلام کرده‌ایم.» «حمایت گسترده دولت در دسترس است و ما تمام تلاش خود را برای کمک به خانواده‌های افغان که آنها در حال بازسازی زندگی خود در اینجا هستند، انجام خواهیم داد.»

همچنین شورای شهر نورث همپتونشایر گفت که بیش از ۵۰۰ افغان از سپتامبر ۲۰۲۱ در دو هتل در این منطقه زندگی می‌کردند که ۳۵۰ نفر از آنها محل اقامت دایمی پیدا کرده‌اند.

تیم اسکان مجدد این شورا در حال یافتن حمایت و اسکان مناسب برای ده‌ها نفری است که هنوز به کمک نیاز دارند.
دیوید اسمیت، عضو محافظه‌کار این شورا گفت که از زمان اعلام این خبر، ۵۴ نفر خانه‌های جدید پیدا کرده اند. انتظار می‌رود ۳۰ نفر دیگر تا پایان ژوئن از هتل‌های این منطقه نقل مکان کنند.

منبع: بی بی سی فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4890
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x