شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
نوجوان افغانستانی در جستجوی پدر

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ پلیس ایتالیا در شمال این کشور از نجات یک نوجوان افغانستانی که برای یافتن پدرش مسافت 5000 کیلومتری را طی کرده است، خبر داد. وی تا زمانی که دولت بتواند پدرش را در آلمان پیدا کند، به مرکز نگهداری نوجوانان سپرده شده است.

این پسر افغانستانی که ۱۴ سال سن دارد، نزدیک به 5000 کیلومتر طی کرده تا بتواند پدرش را در آلمان پیدا کند. سفر طولانی این پسر نوجوان از افغانستان آغاز شد و در لومباردی ایتالیا به پایان رسید. در این منطقه که در شمال ایتالیا قرار دارد، پلیس کارابینیری او را نجات داد. این پسر که هیچگونه مدرکی به همراه نداشت، به آن ها دستبندی را نشان داد که بر روی آن نوشته شده بود «کمک».

یک نوجوان حدود ۵ هزار کیلومتر را از افغانستان به ایتالیا مسافرت کرد تا پدرش را پیدا کند که در آلمان زندگی می کند. او در طی این سفر در میان محموله های لاری های مختلف مانند تایرها، مواد غذایی و قالین پنهان شده بود .

این نوجوان فغان به تنهایی و بدون آب یا غذا و در حالی که به هیچ زبانی به غیر از زبان مادری اش مسلط نبود، به ولایت مونزا در منطقه لومباردی رسید. در این جا او در حالی که به شدت خسته و از پا افتاده بود از پولیس کارابینیری کمک خواست و به آن ها دستبند سرخی را نشان داد که بر روی آن نوشته شده بود، «کمک».

«کمک»

سید ۱۴ ساله (نام او برای مخفی نگه داشتن هویتش تغییر شده است) به تنهایی در سرک های سیویزو راه می رفت که در ولایت مونزا قرار دارد و جمعه هفته گذشته (۲۵ اگست) در آن جا توسط پلیس کارابینیری نجات داده شد. ماموران متوجه این پسر نوجوان شدند که بسیار لاغر شده و از پا درآمده بود.

وقتی که پلیس های کارابینیری به سید نزدیک شده و سعی کردند با او صحبت کنند، او جواب نداد. سید فقط توانست به آن ها بفهماند که نه ایتالیایی می فهمد و نه انگلیسی و به آن ها دستبند گلدوزی شده اش را نشان داد که بر رویش نوشته شده بود کمک. ماموران پلیس هم واقعا کمک کردند.

این پسر در حالی که هیچگونه سندی به همراه نداشت و شدیدا دچار سوتغذیه بود، به یک اداره دولتی انتقال یافت و در آن جا آب و غذا دریافت کرد. در آن جا پلیس های کارابینیری با او انتظار کشیدند تا این که یک ترجمان زبان فارسی از راه رسید.

سید به خانم مترجم گفت که به تنهایی از افغانستان به ایتالیا مسافرت کرده است. او از مسیر بالکان به این جا آمده و می خواهد پدرش را در آلمان جستجو کند.

هفته های متمادی بدون آب و غذا

سید توضیح داد که هفته ها است با مقدار اندکی آب و تقریبا بدون هیچ غذایی مسافرت می کند. اما او چیزی در این باره نگفت که آیا به دستور کسی این کار را انجام داده یا به تنهایی چنین تصمیمی گرفته است.

سید فقط یک تکت قطار از تریسته به مونزا به همراه داشت. او پس از پیاده شدن از آخرین لاری از آن استفاده کرده بود تا خود را به تریسته در شمال شرق ایتالیا برساند که در نزدیکی مرز این کشور با اسلوانیا قرار دارد.

او به مترجم گفت که احساس کرده نیرویش در حال تحلیل رفتن است و فهمیده که به کمک نیاز دارد. از آن جایی که او نمی دانست به کجا برود و می ترسید که جانش به خطر بیافتد با دیدن پلیس تصمیم گرفت که از آن ها درخواست کمک کند. او می دانست که بر روی دستبندش کلمه «کمک» نقش بسته است.

پس از این که قضیه این پسر نوجوان افغان به یک محکمه ویژه نوجوانان گزارش شد، او به یک اقامتگاه در کومو انتقال داده شد که در لومباردی قرار دارد. سید در آن جا خواهد ماند تا زمانی که نهادهای دولتی بتوانند پدرش را پیدا کنند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5453
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x