چهارشنبه 26 ثور 1403 برابر با Tuesday, 14 May , 2024
جستجو
Close this search box.
طالبان

وزیر دفاع ملی با اشاره به بدرفتاری مقامات پاکستان با مهاجرین افغانستانی، نسبت به عواقب این کار هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع ملی با اشاره به بدرفتاری مقامات پاکستان با مهاجرین افغانستانی، نسبت به عواقب این کار هشدار داده است.

در یک نوار صوتی که روز جمعه از سوی رادیو تلویزیون ملی منتشر شد، مجاهد گفت: «از دولت پاکستان می‌خواهیم که با افغان‌ها ظلم نکند، اموال شخصی را نگیرد، ملکیت‌های آنها را ضبط نکند، تحت هیچ قانونی این کار را کرده نمی‌تواند، این کار مورد بازپرس قرار خواهد گرفت، با تمام توان تلاش می‌کنیم جلو این کار را بگیریم. به هیچ صورت اجازه نمی‌دهیم که کسی اموال شخصی برادران افغانستانی ما را ضبط کند و آن‌را دزدی کند.»

وزیر دفاع طالبان گفت که با افغانستانی ها هنگام برگشت نیز ظلم صورت می‌گیرد که باید هرچه زودتر متوقف شود.

او از نهادهای بین‌المللی خواست تا از پاکستان بخواهند بدرفتاری با مهاجرین افغانستانی را متوقف سازد.

وی افزود: اگر مهاجرین را به کشور شان باز می‌گرداند، باید به صورت عزتمندانه این اقدام صورت گیرد. دولت پاکستانی باید عواقب اقدام خود را در این زمینه در نظر بگیرد.

گفتنی است که مهلت تعیین شده از سوی حکومت پاکستان برای مهاجران بدون مدارک قانونی در آن کشور روز (سه‌شنبه، ۹ آبان) به پایان رسید.

سفارت طالبان در پاکستان گفته که وضعیت بازگشت‌کنندگان افغانستان که از طریق گذرگاه تورخم و چمن وارد کشور می‌شوند، نگران‌کننده است.

سازمان ملل، دیدبان حقوق بشر و سازمان عفو‌ بین‌الملل از جمله نهادهایی هستند که از این تصمیم پاکستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5761
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x