پنج‌شنبه 9 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
موکب مهاجرین افغانستانی در اربعین حسینی

همایش موکب داران اربعین حسینی مهاجران افغانستانی در استان البرز برگزار شد. بیشتر از 60 موکب هیئت های مذهبی مهاجرین افغانستانی، در مسیر تردد زائران از مرز افغانستان به ایران تا کربلای برپا می شود.

موکب داران افغانستانی اعلام آمادگی خدمت به زائران امام حسین (ع) را داشته اند. مسئول هیئت های مذهبی مهاجرین افغانستان، سید اسحاق حسینی در این باره گفته است: ” نزدیک به 60 موکب زیر مجموعه ی موکب سیدالشهدا است، و از نقطه صفر مرزی افغانستان تا کربلا، به زائرین خدمات ارائه می کنند.”

همچنین در همایش موکب داران اربعین حسینی، اتباع افغانستانی زائرین نمونه ی سال 98 معرفی شدند. یکی از این زائرین خانمی نابینا بود که آرزوی زیارت حرم امام حسین (ع) را داشته و توانست با قالی بافی و برگزاری نمایشگاه هزینه ی سفرش را جور کنند.

بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی در سال 1398 از مرز های ایران به مقصد کربلا عبور کردند. از این بین 180 هزار نفر اتباعی بودند که از مسیر جمهوری اسلامی ایران عبور کردند؛ و مابقی اتباعی بودند که در ایران سکونت می کردند.

22 هزار و 500 مهاجر افغانستانی در 150 موکب، در ایام اربعین حسینی در مرز های ورودی و خروجی ایران در خدمت زائرین امام حسین هستند.

منبع: خبرنگاران جوان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=869
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x