جمعه 28 ثور 1403 برابر با Friday, 17 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اقبالیه قزوین

به گزارش مهاجر نیوز افغانستانی های ساکن محله اقبالیه قزوین که هفته گذشته بیش از ۲۰ نفر در آنجا به خانه‌های‌شان حمله کردند، می‌گویند از آن روز به بعد نانوایی محل به آن‌ها نان نمی‌فروشد و کلانتری هم در پاسخ پیگیری‌ها و درخواست تامین امنیت آن‌ها گفته است: «بچه‌ها را بیرون نفرستید.»

بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، پنجشنبه هفته گذشته گروهی با چوب و شیلنگ به خانه ساکنان افغان در این محل حمله کردند و به گزارش مهاجر نیوز، «هر آنچه سر راه‌شان بود،‌ شکستند و خراب کردند.»

علی ابراهیمی، فرمانده پلیس قزوین گفته در پی انتشار این ویدیوها از حمله به مهاجران افغانستانی در اقبالیه، ۱۹ نفر از مهاجمان بازداشت شده‌اند.

به گفته ساکنان افغانستان، در مدرسه محل، بچه‌های افغانستانی را طی روزهای اخیر کتک زده‌اند و نانوایی هم به آن‌ها بعد از روز حمله دیگر نان نمی‌فروشد. یکی از این ساکنان می‌گوید: «همیشه مسائلی وجود داشته اما هیچ‌وقت اینطور با ما برخورد نکرده بودند.»

به گزارش مهاجر نیوز، بعد از این حمله ساکنان افغانستان محل کلانتری هم رفتند و به آن‌ها جواب داده شد: «بچه‌ها را بیرون نفرستید.» فرمانداری هم رفتند و همین جواب را شنیدند. از آن روز، نانوایی‌های محله به آنها نان نمی‌فروشند و در کوچه پس‌کوچه‌ها به آنها می‌گویند: «افغانی برو گمشو».

بر اساس این گزارش، ساکنان ایرانی اقبالیه قزوین هم گران شدن اجاره‌ها و افزایش بیکاری را ناشی از حضور مهاجران افغانستان می‌دانند.

زنی که روی دیوار منزلش نوشته «این خانه ایرانی است» تا از هجوم مهاجمان در امان باشد، می‌گوید: ««شوهرم می‌رود خیابان برای کارگری. می‌گوید ۵۰۰ تومان، کارفرما قبول نمی‌کند. کارگر افغانستانی می‌گوید ۲۰۰ تومان. کارفرما او را می‌برد. همین شده تا شوهرم بیکار بماند.»

مرد دیگری هم در مورد همسایه‌های افغانستان می‌گوید: «ما با آنها کاری نداریم جز اینکه آنها قیمت خانه‌ها را بالا برده‌اند وگرنه آزار و اذیتی ازطرف آنها ندیده‌ایم.»

اقبالیه در هشت کیلومتری قزوین واقع شده و حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حمله به خانه مهاجران افغان در اقبالیه چند هفته پس از انتشار سازمان‌یافته و وسیع مطالبی علیه حضور مهاجران افغانستان در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان طی هفته‌های اخیر روی داد

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5581
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x