یکشنبه 30 ثور 1403 برابر با Sunday, 19 May , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور 45 هزار ویزا در بخش کشاورزی انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ انگلیس قصد دارد در سال آینده میلادی به تعداد 45 هزار پناهجو که در بخش کشاورزی مشغول به کار می شوند ویزای کاری اعطا نماید. نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: اگر نیاز باشد، 10 هزار ویزای دیگر نیز در بخش کشاورزی افزوده خواهد شد.

حکومت بریتانیا در پی معضل کمبود کارگر در بخش کشاورزی این کشور اعلام نمود که در نظر دارند تا در سال آینده، حدود ۴۵ هزار ویزا را برای کارگران فصلی صادر کنند. افرادی که این ویزاها را دریافت می‌کنند، در بخش‌ محصولات میوه، سبزیجات و سایر گیاهان کار خواهند کرد.

پس از خارج شدن بریتانیا از عضویت در اتحادیه اروپا، کشاورزان بریتانیایی در یافتن کارگران فصلی کافی آنهم به دلیل سخت تر شدن قوانین مهاجرتی، با مشکلات مواجه شده اند. این موضوع سبب گردید تا حکومت بریتانیا، رقم ویزاهای کارگران فصلی را از ۱۵ هزار در سال ۲۰۲۲ به ۴۵ هزار در سال ۲۰۲۳ افزایش دهد.

احتمالا افزایش ویزا تا ۵۵ هزار

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه (۱۶ ماه می ۲۰۲۳) در لندن گفت که در صورت ضرورت، این رقم می‌تواند تا در مجموع، به ۵۵ هزار ویزا افزایش یابد.

این اظهارات نخست وزیر بریتانیا در تضاد با موضع‌گیری های سوئلا براورمن، وزیر امور داخله این کشور می‌باشد. خانم براورمن، دیدگاه های محافظه کارانه و موضع سختگیرانه در قبال مهاجران دارد. او وعده کرده است که رقم مهاجران عادی را به شدت کاهش خواهد داد.

وزیر داخله بریتانیا همچنان گفته بود که کارگران از جمله در بخش کشاورزی را می‌توان بدون اتکا به نیروی انسانی خارجی در داخل این کشور پیدا کرد.

سوئلا بروارمن گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم به اندازه کافی رانندگان لاری، قصابان، میوه‌چین‌ها یا جوشکاران را آموزش دهیم تا کمتر به “کار خارجی کم مهارت” وابسته باشیم.»

خانم براورمن علاوه کرد که “آرزوی نهایی” او کاهش مهاجرت منظم به زیر ۱۰۰ هزار نفر در سال است. این یک کاهش شدید خواهد بود، اما تعداد برنامه ریزی شده برای سال جاری هفتصد هزار نفر است.

با این همه، رسانه های بریتانیایی از افزایش تنش بین براورمن و سوناک خبر داده اند. این دو مقام بریتانیایی، اعضای حزب محافظه کار هستند، اما براورمن به عنوان یک تندرو دیده می‌شود و سوناک بیشتر یک عمل‌گرا پنداشته می‌شود.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4530
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x