پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
بریتانیا به پناهجویان وارد شده از کانال مانش اجازه ماندن نمی دهد

نخست وزیر بریتانیا به پناهجویان: اگر از کانال مانش و با قایق وارد شوید اجازه ماندن ندارید

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از یورونیوز فارسی؛ طبق یک قانون تازه در انگلیس، به پناهجویانی که به وسیله قایق های کوچک از مرز این کشور عبور می کنند اجازه ثبت درخواست پناهندگی داده نمی شود. این قانون که قرار است از هفته آتی اجرایی شود، پناهجویانی را هدف قرار می دهد که با قایق کوچک و از کانال مانش وارد این کشور می شوند.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس اخیرا، جلوگیری از ورود قایق‌های حامل مهاجران به خاک کشورش را جزو اولویت های دولت عنوان کرد. وی در این باره در گفتگو با نشریه «میل آن ساندی» خطاب به آن دسته از پناهجویان که با قایق خود را به بریتانیا می‌رسانند گفته است: «اشتباه نکنید، اگر غیر قانونی به اینجا بیایید، نمی توانید بمانید.»

به نوشته این هفته‌نامه محافظه‌کار، مانع حقوقی جدید می تواند وکلا را از توسل جستن به قوانین مرتبط با حقوق زندگی خانوادگی به منظور جلوگیری از اخراج مهاجران باز دارد. گروه‌های حامی پناهندگان این قانون را که قرار است روز سه‌شنبه رسما توسط وزیر کشور بریتانیا اعلام شود غیرقابل اجرا می‌دانند.

از سوی دیگر صلیب سرخ بریتانیا نیز طرح یاد شده را که به موجب آن امکان درخواست پناهندگی برای شمار زیادی از مهاجران غیرممکن می‌شود «بسیار نگران کننده» قلمداد کرده است. به گفته مسئولان صلیب سرخ بریتانیا، این طرح کمک چندانی به جلوگیری از به خطر افتادن جان پناهجویانی که به دنبال امنیت هستند،‌ نمی‌کند.

به موجب این قانون وزیر کشور موظف است هر فردی را که با یک قایق کوچک و به صورت غیرقانونی وارد بریتانیا شده در سریع‌ترین زمان ممکن به رواندا یا یک کشور ثالث «امن» بفرستد و آنها را به طور قطع از بازگشت محروم کند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3739
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x