پنج‌شنبه 13 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
پذیرش بیماران افغان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ حسین نکونام رئیس گردشگری سلامت ایران اظهار داشت: دولت پاکستان با پذیرش بیماران افغانستانی جهت درمان و ارائه ویزا برای این افراد، هر ساله از این راه یک میلیارد دلار کسب در آمد دارد. وی با ارائه راهکارهایی به وزارت خارجه ایران، سعی در جذب درآمد میلیاردی از این راه برای ایران دارد.

وی در صحبت با خبرنگاران افزود: وزارت امور خارجه ایران اجازه صدور هیچ ویزایی به بخش خصوصی نمی‌دهد و عمدتا خود وزارتخانه از طریق کارگزارانش در افغانستان ویزا صادر می‌کند. به گفته آقای نیکونام «این موضوع، لطمه زیادی به صنعت گردشگری سلامت ایران وارد کرده است.»

آقای نیکونام در این گفت‌وگو توضیح داده که در گذشته منفعت بازار یک میلیارد دالری گردشگری سلامت افغانستان به هند و ترکیه می‌رسید و در حال حاضر به پاکستان رسیده است.

او به وزارت خارجه ایران پیشنهاد داد که «اگر برای گردشگران سلامت افغانستان لغو روادید کنیم، درصد بالایی از این سود یک میلیارد دالری به ایران تعلق پیدا خواهد کرد. چون ایران از نظر تجهیزات پزشکی نسبت به پاکستان پیشرفته‌تر است و قیمت‌های پایین‌تری نیز ارائه می‌دهد.»

سالانه هزاران بیمار افغان به‌دلیل سیستم ناکارآمد صحی و کمبود تجهیزات مدرن درمانی به پاکستان سفر می‌کنند. پارسال وزیر صحت عامه طالبان اعلام کرد که سالانه حدود نیم میلیارد دالر بخاطر درمان بیماران در بیرون از افغانستان مصرف می‌شود.

منبع: اخبار مهاجرین 20:30

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5001
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x